Hallo
In het verleden heb ik reeds een negatieve ervaring gehad met de Belgische rechtspraak. Ik had een klant die nalatend was
in zijn betaling. Na veel over en weer getrek met rappels en dergelijke uiteindelijk een rechtzaak gestart. Totaal te vorderen
bedrag was iets meer dan 15.000 EURO.
Zaak is voorgekomen in Oktober 2014, volledig en eenduidig in mijn voordeel beslist in Maart 2015 , maar intussen had die
persoon op 31/12 een faillisement ingediend en is vertrokken naar Spanje. Oordeel in de zaak "Ja, je hebt inderdaad recht op die
15.000 EURO maar je kan er naar fluiten want hij heeft een faillisement ingediend".
Tja, zo is het tuurlijk wel héél makkelijk
Dat gezegd zijnde. Vandaag heb ik een klant uit India die reeds enkel jaren klant is. Betalingen steeds op tijd geweest. Maar nu sedert
6 maanden zijn het enkel "beloftes" die nooit waargemaakt worden door de klant. Intussen is het openstaand bedrag opgelopen tot
meer dan 6.000 EURO.
Maar naar aanleiding van mijn vorige ervaring heb ik nu het idee "Ach, doe geen moeite , het loont toch niet, je kan het nooit winnen zoiets"
Laat staan tegen een bedrijf uit India ...
Wat zouden jullie adviseren ?
PS : het betreft leveren van diensten in ICT & Marketing