Vennootschap met strafblad

Bondura
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Vennootschap met strafblad

#1 , 21 jan 2017 01:41

Goeiavond

Dus ik wil een vennootschap starten met een vriend in de sector transport, nu zijn wij volop bezig met de voorbereiding maar ik zit met een probleem.

Onlangs heb ik gelezen dat men vertrouwelijk persoon moet zijn om die bedrijf te starten maar ik ben 3 jaar geleden veroordeeld geweest voor criminele feiten dus ik heb een strafblad btw was net 18 op die moment en heb domme dinges uitgestoken zonder te beseffen wat de gevolgen zouden zijn voor de toekomst.

Dus mijn vraag is : ga ik problemen hebben met het opstarten van bedrijf en zijn er eventueel andere oplossingen zodat ik toch kan beginnen?

Danku

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2017 10:03

Als je niet veroodeeld bent dat je geen handel mag drijven of zaakvoerder mag zijn is er geen probleem voor een onderneming te starten.

Deze veroordelingen worden soms gegeven aan mensen die fraudeleus failliet gaan maar dit is zeer zelden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 21 jan 2017 23:28

Criminele feiten dus gaan wanbedrijven en dus straffen hoger dan 5 jaar?

Reclame

Bondura
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2017 01:24

Criminele feiten dus gaan wanbedrijven en dus straffen hoger dan 5 jaar?
12 maanden effectief met 18 maanden voorwaardelijk op termijn van 5 jaar, (uitspraak van bijna 3 jaar geleden)

Bondura
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jan 2017 01:28

Als je niet veroodeeld bent dat je geen handel mag drijven of zaakvoerder mag zijn is er geen probleem voor een onderneming te starten.

Deze veroordelingen worden soms gegeven aan mensen die fraudeleus failliet gaan maar dit is zeer zelden.
Dit weet ik maar wanneer ik mijn btw nummer ga aanvragen moet ik een attest van goed gedrag voorleggen. Ga ik dat verkrijgen van de politie en gemeentehuis als ik al veroordeeld ben geweest?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 jan 2017 08:31

Dit weet ik maar wanneer ik mijn btw nummer ga aanvragen moet ik een attest van goed gedrag voorleggen. Ga ik dat verkrijgen van de politie en gemeentehuis als ik al veroordeeld ben geweest?
Voor welke job moet je een bewijs van goed gedrag en zeden hebben?

Bewakingsfirma ?, als het voor dit is dan is dit voor je vergunning en niet om zelfstandig te worden.

Voor de BTW nooit !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12828

#7 , 22 jan 2017 09:46

Voor de btw is geen attest goed gedrag en zeden nodig. Integendeel, zelfs als u illegale wapenhandel drijft, gaan ze u een btw-nummer geven om u maar te kunnen taxeren.

Bondura
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 jan 2017 15:28

Dit weet ik maar wanneer ik mijn btw nummer ga aanvragen moet ik een attest van goed gedrag voorleggen. Ga ik dat verkrijgen van de politie en gemeentehuis als ik al veroordeeld ben geweest?
Voor welke job moet je een bewijs van goed gedrag en zeden hebben?

Bewakingsfirma ?, als het voor dit is dan is dit voor je vergunning en niet om zelfstandig te worden.

Voor de BTW nooit !
Voor koerierdienst, bevoorbeeld voor DHL ofso

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 22 jan 2017 17:31


Voor koerierdienst, bevoorbeeld voor DHL ofso
Daar heb je geen bewijs van goed gedrag en zeden voor nodig !!

Welke dommerik heeft je dit wijs gemaakt?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 22 jan 2017 23:03

Of DHL zou dit moeten eisen als je voor hen koerierdienst wil doen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

giserke
Berichten: 2434

#11 , 23 jan 2017 00:52

Je hebt alleen een bewijs voor goed gedrag en zeden nodig om wel bepaald omschreven beroepen. Vb detective, bewakingsfirma, elke functie waarbij je met minderjarigen in contact komt enz...

Voor de rest is enkel de vesting wet (en dat is zeer uitgebreid volgens activiteit), en diploma bedrijfsbeheer van toepassing.


Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#13 , 23 jan 2017 20:24

Vroeger: bewijs van goed gedrag en zeden (niet zeker of dit ooit de officiële benaming was)
Nadien (of tot voor enkele jaren): bewijs van goed zedelijk gedrag
Sinds enkele jaren: uittreksel uit het strafregister - model 1, 2 of 3.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”