Opstarten reisorganisatie zonder winstoogmerk.

Ysman07
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opstarten reisorganisatie zonder winstoogmerk.

#1 , 16 jan 2017 18:02

Mijn vraag is erg ruim, maar ik wil het wat beter begrijpen vooraleer ik ze gedetailleerder kan maken:

Ik wil een website opstarten waarop ik, samen met een reisgids in Marokko, reiselementen kan aanbieden. Van die elementen zou een deel naar de reisgids gaan, een deel naar de lokale Berber-gemeenchap en een deel in een "bewaarrekening" die ik zou beheren om later een grotere aankoop mee te doen (hetzij voorzieningen helpen leggen, hetzij gebouwen bijbouwen/verstevigen, waar er nood aan is).

- Hoe stel je zo'n reiscontract op?
- Ik kan zelf geen vluchten verkopen omdat ik geen IATA-akkoorden af kan sluiten, dus zou ik hiervoor beroep moeten doen op een erkende reisorganisatie. Op wat zouden die onderlingen contracten gebaseerd zijn?
- Hoe zit het met mijn aansprakelijkheid? Stel dat er op die reis iets fout gaat (iemand breekt een been, moet voortijdig terugkomen omwille van een of andere persoonlijke reden), hoe zouden we ons daartegen moeten/kunnen beschermen? Is dit automatisch op persoonlijke verzekering van de deelnemer?
- Aangezien ik er zelf geen winst uit wil halen, dacht dat ik het mogelijk zou zijn om er een VZW van te maken. Klopt dit?

Alvast bedankt, ik weet dat het erg "ruim" is, maar zou al blij zijn met mensen die mij op de goede weg kunnen zetten...

Groeten,
Ysman

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 16 jan 2017 18:49

Misschien al eens lezen
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 4172,d.d2s

Eventueel ook eens contact opnemen met vb Pasar of gelijksoortige organisaties.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... -Oy93vfbYg

mava105

#3 , 16 jan 2017 20:27

Werd OKRA enige jaren geleden niet veroordeeld omdat ze reizen aanboden aan hun leden?

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”