Ahja, als ik het zo kan vermelden in mijn gebruiksvoorwaarden zou er inderdaad geen enkel probleem kunnen ontstaan.Ik zie ook niet echt graten in een website waarbij je zowel studenten als bedrijven de mogelijkheid geeft om met elkaar in contact te komen, zodat een student uiteindelijk een studentencontract kan afsluiten met een bedrijf. Het is dan vooral kwesite van uw gebruiksvoorwaarden goed uit te werken zodat daar in staat dat de website zich beperkt tot het in contact brengen van potentiële jobstudenten en potentiële werkgevers, maar dat jij verder niet verantwoordelijk bent voor het feit of er al dan niet een arbeidsovereenkomst tot stand komt en alles wat daarna volgt.
Als er dan blijkt dat een student toch in het zwart gaan werken is bij één van de werkgevers, kan men jou dit moeilijk kwalijk nemen. Je gebruiksvoorwaarden stellen immers dat jij je platform enkel beschikbaar stelt om de eerst contacten te kunnen leggen.
Als echter blijkt dat zowat al uw gebruikers in het zwart gaan werken, heb je wel een probleem. Het is een beetje zoals "The Pirate Bay": een torrent is op zich niet illegaal, als de content van wat gedeeld wordt niet illegaal is. Een torrent van een zelf geschreven stukje software is perfect legaal, om maar iets te zeggen. Probleem is dat op The Pirate Bay 99,9% van wat er te vinden is, illegale content is. Zelfs met gebruiksvoorwaarden die stellen dat The Pirate Bay niet verantwoordelijk is voor de content van de torrents, kunnen ze hun verantwoordelijkheid niet afschuiven.
Maar op zich bied ik niet echt iets aan toch? Ik zorg voor een platform dat mensen kunnen gebruiken om contact te leggen niet om illegale zaken te regelen? Ik neem aan dat de ondernemers achter Facebook ook niet vervolgd worden wegens het aantal illegale zaken die worden afgesloten via hun website ofwel?Wie iets aanbied is er ook verantwoordelijk voor, net zoals hier op het JF.
Alles afschuiven op de gebruikers zal nooit lukken, met welk statuut ga jij werken.
Mijn verdiensten in deze service zullen vooral afhankelijk zijn van het aantal bezoekers.Als je diensten aanbied moet je zelfstandige zijn, wat gaan u verdiensten hierin zijn, gratis gaat niemand geloven.
Denk dat als u alles niet goed regelt u in zware nesten gaat belanden.
Ja ik zorg daar ongetwijfeld voor. Maar op zich biedt ik ook geen diensten aan of ziet u dat anders?In de eerste plaats zal je een zelfstandig statuut moeten hebben, of je winst maakt of niet. Facebook en Twitter is een sociaal netwerk die niets aanbieden, maar ook zij zijn een bedrijf en geen particulier.
In elk geval veel succes.
Ik ben bekend met het hele incident omtrent Ross Ulbricht, maar als ik op zijn wikipedia pagina kijk zie ik wel dat hij wel voor wat meer dan enkel het beheren van een site is veroordeeld. Dat hij bestraft is geweest voor hacken etc is redelijk normaal.Om even extreem te gaan, google Ross Ulbricht eens. Die deed ook niets anders dan een website aanbieden. Intussen wel (meer dan terecht) levenslang gekregen.
Ik denk dat de vraag is hoe u inkomsten zou willen genereren?
Je hoeft helemaal geen zelfstandig statuut te hebben om een website in de lucht te houden. Ik heb zelf ook een website met een "interactief" gedeelte (waar mensen commentaar en vragen kunnen plaatsen). Dit is geen commerciële site, kost me zelf weinig (hosting is inbegrepen in mijn telecom abonnement), dus ik zou niet inzien waarom ik zelfstandige zou moeten worden.In de eerste plaats zal je een zelfstandig statuut moeten hebben, of je winst maakt of niet.
Ja, maar waarom?Ook deze website is een comm. vennootschap.