Aandelen te goedkoop verkocht

bartbrend
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Aandelen te goedkoop verkocht

#1 , 17 nov 2016 18:54

Ongeveer een jaar geleden heb ik aandelen van een BVBA verkocht voor 500 euro per aandeel.

6 maanden later heb ik de restant van mijn aandelen verkocht voor 100 euro per aandeel. De zaakvoerder (die ook aandeelhouder is) zag het niet meer zitten en ik was bang dat de BVBA met een schuldenberg ging overblijven.

Nu blijkt de BVBA toch goed verder te draaien en voel ik me bedrogen.

Is er iets dat ik kan doen om alsnog meer voor m'n tweede deel verkochte aandelen te krijgen?

De aandelen zijn telkens verkocht aan de zaakvoerder als dit er zou toe doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 nov 2016 19:10

Pacta sunt servanda.
Een lage prijs geldt niet als benadeling en kan dus niet ingeroepen worden als wilsgebrek.
Uitzondering van benadeling voor 7/12 geldt enkel voor onroerende goederen (art. 1674 BW).

Voor bedrog moet je kunnen bewijzen dat de wederpartij kunstgrepen of listen heeft aangewend. Dat bewijs is vaak moeilijk te leveren, want het moet dan nog van die aard zijn dat je daardoor niet of onder andere voorwaarden zou verkocht hebben.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”