Reserves investeren

SomTingWong
Topic Starter

Reserves investeren

#1 , 13 nov 2016 17:21

hallo,

Kan je als zaakvoerder om een investering te doen wettelijk enkel gebruik maken van de beschikbare reserves ?

Het beschikbare kapitaal op de rekeningen ligt nl. aanzienlijk hoger.

Dat is natuurlijk wellicht ook deels doordat de (nog niet belaste) winst van dit boekjaar niet is opgenomen.

Maar die winst zou ik nu willen drukken door bv. te investeren in vastgoed. De bijkomende kosten zijn nl in één keer af te trekken (registratie + notariskosten).

thx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Roeland

#2 , 13 nov 2016 19:04

investeringen hebben niets te maken met beschikbare reserves. Je dient als zaakvoerder in te schatten of de vennootschap de investering kan dragen en of de investering een positieve invloed heeft op de vennootschap haar toekomst.

Als je enkel zou mogen investeren met de beschikbare reserves zou je als vennootschap geen investeringskrediet mogen aangaan, wat nogal absurd zou zijn ;)

SomTingWong
Topic Starter

#3 , 13 nov 2016 19:17

thx, als ik het niet + inschat dan zou ik er niet aan beginnen. Zelfs al is het krediet gratis, dan nog heb ik liever geen schulden. Dat schuldenvrije gevoel heb ik mijn nog nooit beklaagd ;-)

Reclame

Roeland

#4 , 15 nov 2016 13:23

Afhankelijk van de situatie kan het soms geen kwaad om kredieten te hebben met het oog op fiscale optimalisatie ;)

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”