Probleem VOF

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

Probleem VOF

#1 , 12 nov 2016 20:06

Beste,

Als je deel bent geweest van een VOF. (je bent eruit gestapt).
Het overblijvend lid van de VOF gaat alleen verder...is hij dan vanaf dan compleet alleen verantwoordelijk? (aangezien hij geen vervanger heeft gevonden)

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin
Berichten: 1013

#2 , 12 nov 2016 22:32

Is de overdracht gepubliceerd in het staatsblad? Indien wel, ja. Indien niet, neen.

Zie http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... hform.html (vennootschapsnaam intypen, onderaan Publicaties Belgisch Staatsblad klikken).

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

#3 , 12 nov 2016 23:53

Is gepubliceerd ja. Maar krijg wel een dagvaarding voor onbetaalde factuur van de vennoot die alleen verder ging. Ik begrijp het niet.
Ben ontslagen als zaakvoerder. Dit is verschenen in het staatsblad.

Reclame

denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 nov 2016 10:57

Was je een werkend of stille vennoot?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

#5 , 13 nov 2016 12:04

Werkend zeker niet.

De partij waarmee ik die vof in 2008 heb opgestart heeft naam van de zaak laten veranderen en een adreswijziging laten doorvoeren. Bij deze publicatie stond enkel zijn naam. Ook is er een overname geweest van mijn aandelen naar de persoon die verderging zijn vriendin (allemaal begin 2010). Door nalatigheden van boekhouder blijkt nu dat mijn ontslag pas in verschenen is in september 2015. (op deze publicatie staat wel te lezen dat ik reeds vanaf begin 2010 ben ontslagen).

Kan ik dan een stille vennoot zijn?
Wat is uw idee hierover?

Bedankt

mava105
Berichten: 22332
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 13 nov 2016 12:43

Door nalatigheden van boekhouder blijkt nu dat mijn ontslag pas in verschenen is in september 2015.
Volg jij dat dan niet op? Als ik weet dat er iets over mij moet verschijnen in het staatsblad, volg ik dat op totdat ik het heb gelezen, en wacht ik geen 5 jaar om dat eens te controleren.

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

#7 , 13 nov 2016 12:54

Uiteraard volgde ik dat op. Heb hem verschillende mails gestuurd. (Die ik nog steeds heb).
Hij vertelde dan dat hij het moest nakijken of dat overdracht van aandelen niet moest verschijnen...

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”