Kleine eventjes

Benjidebenji
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kleine eventjes

#1 , 27 apr 2016 12:45

Beste,

Ik zoek als bijberoep enkele muziek eventjes te organiseren. Denk aan fuifjes (max 500 pax), kleine optredens met lokale bands, ...

Nu heb ik hier al redelijk wat over opgezocht maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden hoe ik dit juridisch moet aanpakken. Welk soort statuut hoort hierbij? Met het oog op een winstgevende zaak natuurlijk.

Bedankt alvast voor uw tijd

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 29 apr 2016 11:18

Zie Boek III Vrijheid van vestiging, dienstverlening en algemene verplichtingen van de ondernemingen in 28 februari 2013. - Wetboek van economisch recht.

“Art.4. § 1. Belastingplichtige is eenieder die in de uitoefening van een economische activiteit geregeld en zelfstandig, met of zonder winstoogmerk, hoofdzakelijk of aanvullend, leveringen van goederen of diensten verricht die in dit Wetboek zijn omschreven, ongeacht op welke plaats de economische activiteit wordt uitgeoefend...Art.18.§1. Als een dienst wordt beschouwd elke handeling die geen levering van een goed is in de zin van dit Wetboek. Als een dienst wordt onder meer beschouwd de uitvoering van een contract dat tot voorwerp heeft :...”(3 juli 1969 BTW-Wetboek).

“Art.56bis.§ 1. De belastingplichtigen van wie de in België gerealiseerde jaaromzet niet meer bedraagt dan 15.000 euro, kunnen belastingvrijstelling genieten voor de leveringen van goederen en diensten die ze verrichten...”(3 juli 1969 Wetboek BTW).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

LeenW

#3 , 29 apr 2016 13:52

Zelfstandige worden en btw-nummer aanvragen is het voornaamste. Of het als eenmanszaak of onderneming best rendeert, kunt u al eens bespreken met een boekhouder.

Reclame

denlowie

#4 , 29 apr 2016 15:06

Als je u rekening maakt vergeet ook de sabam, lichtman, geluidsman en de btw niet mee te rekenen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

thepolice

#5 , 08 mei 2016 17:44

Extras voor uw rekening

- verzekering slagen en verwondingen enzo

- of door een stroomstoot de elektrische gitaar of piano kapot,

- nooduitgang voorzien ,

Allez simpel voorbeeld 1 van uw 500 partygangers laat het leven ... .. . is beetje categorie ik bak pannenkoeken en ga die op de hoek van de straat verkopen. Simpel en geniaal en low cost project en zou wel draaien, tot er 1 een voedselvergiftiging krijgt.

Nu snap ik TS zijn logica wel, ik eet al gans mijn leven deze pannenkoeken & er is nog nooit iemand ziek geworden, maarja, België redeneert anders, ze baseren zich op de Romeinse wetgeving van het jaar 'blok'

Succes Ermee ! =)

Een constructiever antwoord is dat je dat gewoon "in het grijs organiseert en die inkomsten en kosten aangeeft" in principe kan het perfect maar ik zou me toch richten op een zaal die de meeste van deze papieren reeds in orde geeft.

Vergunning gemeente wat me stoort aan dit forum is dat iedereen altijd op een vraag vliegt alsof ze hebben het antwoord in pacht

We weten infeite niks van topic starter zijn probleem en situatie WAAR bv zou hij dit organiseren. Leer aub stap per stap te antwoorden en informatie inwinnen ipv met wetteksten aan te komen lopen.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”