vennootschap onder firma

louiza
Topic Starter

vennootschap onder firma

#1 , 20 dec 2015 18:28

Beste

kan iemand me dit uitleggen ,dank u
betekend dit dat mijn man nou wel of geen zelfstandige activiteit heeft uitgeoefend?
ps mijn man heeft vrijstelling van eigen bijdrage aangevraagd .....betekend dit dat ze gaan zeggen je hoeft niks te betalen en je hebt dan ook nooit gewerkt als zelfstandige?

Tijdens de buitengewone algemene vergadering dd werd unaniem beslist hetgeen volgt;
de maatschappelijke zetel wordt overgedragen naar .....adres.
het ontslag als zaakvoerder te aanvaarden van de heer....en eveneens van de heer....mijn man...wonend...
Er wordt volledige kwijting gegeven voor hun mandaat tijdens verlopen periode.
Life is a journey enjoy the ride.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
louiza
Topic Starter

#2 , 20 dec 2015 18:31

en wat betekend dit

Het mandaat van zaakvoerder is onbezoldigd tot de algemene vergadering er anders over beslist

betekend dit dat het nog niet legaal is dat ie werkt?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 dec 2015 18:41

ps mijn man heeft vrijstelling van eigen bijdrage aangevraagd .....betekend dit dat ze gaan zeggen je hoeft niks te betalen en je hebt dan ook nooit gewerkt als zelfstandige?
Neen hij is zelfstandige maar geniet vrijstelling van RSZ te betalen.
Het mandaat van zaakvoerder is onbezoldigd tot de algemene vergadering er anders over beslist
Dit word veel gedaan, maar hij is zaakvoerder met alle gevolgen vandien, maar hij krijgt daarvoor geen vergoeding, dus hij is zaakvoerder en verantwoordelijk, maar krijgt geen vergoeding voor.

Dit alles is volledig wettelijk.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

louiza
Topic Starter

#4 , 20 dec 2015 18:49

ok bedankt

nog een vraag mijn dank is zeer groot

mijn man heeft ook kinderbijslag aangevraagd en we hebben tot nu toe helemaal geen cent gehad ,hun geven als reden aan dat zolang mijn man geen eigen bijdrage heeft betaald ,hun niks kunnen doen ,en hebben ons dossier doorgestuurd naar famifed.
Klopt dit?

denlowie

#5 , 20 dec 2015 19:00

Werkt u man daar voltijds in die vennootschap ?

louiza
Topic Starter

#6 , 20 dec 2015 19:01

jazeker hij en de ander thats it

denlowie

#7 , 20 dec 2015 19:07

Dan is hij zelfstandige in bijberoep en werknemer, hij zou dan toch uit hoofde van werknemer zijn dat hij kindergeld zou moeten krijgen, dit kan toch een tijdje duren eer dit rond is want dit moet onderzocht worden als hij uit hoofde zelfstandig zijn of uit hoofde werknemer zijn kindergeld moet krijgen.

louiza
Topic Starter

#8 , 20 dec 2015 19:36

ok maakt dat verschil dan? uit hoofde werknemer of uithoofde zelfstandig

wat moet dan onderzocht worden precies ,alles is toch in orde papieren aansluiting etc ?

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”