Balans beoordelen.

defender1804
Topic Starter

Balans beoordelen.

#1 , 24 jan 2015 14:15

Zijn er hier mensen die een balans uit de Nationale Bank van Belgie kunnen beoordelen? Ik heb er eentje van een bedrijf dat we willen overnemen maar kennen er niks van. We hebben al aan 2 boekhouders een oordeel gevraagd maar krijgen nog steeds geen antwoord. 'We gaan het bekijken!' hoor ik steeds.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
GB2702

#2 , 24 jan 2015 14:16

kan je me de balans via PB is doorsturen dan zal ik proberen je wat uitleg te geven.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jan 2015 15:21

Ik heb er eentje van een bedrijf dat we willen overnemen maar kennen er niks van.

En u gaat zelfstandig worden?

Heb je geen bedrijfsbeheer gehad? , dit is toch één van de eerste lessen balans lezen ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

denlowie

#4 , 24 jan 2015 15:54

Hier een link van het syndicaat ten behoeve van hun militanten voor een balans te leren lezen !
http://www.aclvb.be/uploads/media/prakt ... kening.pdf

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 24 jan 2015 16:07

Een balans is maar een eerste beeld van een bedrijf. Ik hoop dat je ook van plan bent om de volledige boekhouding te bekijken?

defender1804
Topic Starter

#6 , 24 jan 2015 16:11

Is maar een eerste beeld! Geen nood Lowie, we hebben een idee waar de balans naar toe gaat maar willen gewoon een neutrale mening. En ja we zijn zelfstandig allebei.

denlowie

#7 , 24 jan 2015 16:16

Als je een vennootschap overneemt wees dan dubbel voorzichtig, alle schulden worden ook over genomen, de jaar rekeningen van de NBB zijn nu reeds meer dan een jaar oud en op een jaar kan er veel gebeuren.
Vraag ook een BTW en een Belasting attest aan dat je bij die al zeker safe staat, zelfs het beste is een controle BTW aanvragen dan ben je 100% safe .

Als er personeel is ook daar bij de rsz de toestand controleren of er nog schulden zijn.

basejumper

#8 , 25 jan 2015 18:29

bezorg me even het nationaal nummer (BTW nummer) en ik bekijk het even.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”