éénmanszaak maar niet op eigen adres

LeenW

Re: éénmanszaak maar niet op eigen adres

#16 , 26 okt 2014 09:01

Schilderwerken zijn werken in onroerende staat en bijgevolg uitgesloten van de vrijstellingsregeling, als ik het goed voor heb..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#17 , 26 okt 2014 10:07

Schilderwerken zijn werken in onroerende staat en bijgevolg uitgesloten van de vrijstellingsregeling, als ik het goed voor heb..

Dit begrijp ik niet, want mijn zoon doe P.A in het weekend en dit is toch ook onroerend goed en die rekent ook geen BTW, zij zijn met drie man, en elk is het hun beurt om een factuur te maken en zo komt men toch bij een omzet van 45.000€ !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#18 , 26 okt 2014 10:42

Even gaan opzoeken in Art 56bis:

§ 1. De belastingplichtigen van wie de in België gerealiseerde jaaromzet niet meer bedraagt dan 15.000 euro, kunnen belastingvrijstelling genieten voor de leveringen van goederen en diensten die ze verrichten.

Wanneer de belastingplichtige bedoeld in het eerste lid, een economische activiteit aanvangt in de loop van een kalenderjaar, wordt het drempelbedrag bedoeld in het eerste lid, proportioneel verminderd a rato van het aantal kalenderdagen verstreken tussen 1 januari van het betrokken kalenderjaar en de datum van aanvang van voormelde activiteit.

§ 2. De btw-eenheden in de zin van artikel 4, § 2, zijn uitgesloten van de vrijstellingsregeling van belasting.

Zijn daarenboven uitgesloten, voor het geheel van hun economische activiteit, de belastingplichtigen die geregeld verrichten :

werk in onroerende staat in de zin van artikel 19, § 2, tweede lid, alsook de ermee gelijkgestelde handelingen;

2° leveringen van goederen en diensten waarvoor zij gehouden zijn aan de klant het kasticket uit te reiken bedoeld in het koninklijk besluit van 30 december 2009 tot het bepalen van de definitie en de voorwaarden waaraan een geregistreerd kassasysteem in de horecasector moet voldoen;

3° leveringen van oude materialen, van oude materialen ongeschikt voor hergebruik in dezelfde staat, van industrieel en niet-industrieel afval, van afval voor hergebruik, van gedeeltelijk verwerkt afval en van schroot in de zin van artikel 199, eerste lid, punt d), van de Richtlijn 2006/112/EG. De Koning stelt de lijst op van de door deze bepaling bedoelde goederen.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#19 , 26 okt 2014 10:48

Dus gans de bouw kan daar niet van mee profiteren, dit is jamer !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#20 , 26 okt 2014 10:51

Waarschijnlijk om zwartwerk tegen te gaan. Bij puntje 2 zie ik dat ze ook de horeca viseren met het nieuwe kassasysteem. Als er nu 2 sectoren zijn waar zwartwerk heerst..

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”