geen jaarrekeningen

Antoriko
Topic Starter
Berichten: 7

geen jaarrekeningen

#1 , 16 aug 2014 15:05

Ik ben informatie aan het opzoeken van een onderneming .
Dit op de website van fgov economie .KBO
Maar er staan geen jaarekeningen vermeld .
Hoe komt dit ?
Man heeft eerst een zaak gehad van 2011 tot 2014 en heeft deze dan blijkbaar stop gezet ( op website staat stopgezet sinds maart 2014 ) .
Hier zijn geen jaarrekeningen te vinden .
Dan heeft hij in januari 2014 opnieuw een zak geopend met dezelfde activiteiten als diegene die hij stopgezet heeft .
Ook hier geen jarrekeningen , wat misschien wel logisch is aangezien de zaak nog maar net is opgericht .

Mijn vraag .
Waarom geen jaarrekeningen ?
Waarom zet hij eerst zijn zaak stop en richt hij opnieuw in datzelfde jaar een zaak op met dezelfde activiteit , naam en zelfs adres ?


Bedankt .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38683

#2 , 16 aug 2014 15:51

firma als rechtspersoon dus bvba
of op persoonlijke naam ...dan staat op blad één dat u ziet natuurlijk persoon.

denlowie
Berichten: 15931
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 aug 2014 15:59

Niet iedereen hoeft jaarrekeningen neer te legen, als het een natuurlijk persoon is dus een éénmanszaak hoeft hij dit niet te doen, ook als het een GVC, CVOA, VOF die hoeven allemaal geen jaarrekeningen neer te legen , enkel de NV, BVBA die moeten dit neer legen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Antoriko
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 16 aug 2014 19:51

Ik denk dat zijn eerste zaak een natuurlijk persoon was , want er staat stopzetting activiteit natuurlijk persoon .

De nieuwe zaak die hij heeft opgericht betreft een BVBA volgens de documenten neergelegd bij de kamer van koophandel.

Wanneer zal de eerste jaarrekening dan verschijnen van deze nieuwe zaak ??

IVM het stopzetten van de eerste zaak , ik weet dat de man al veel boekhouders heeft gehad .
Zou het kunnen dat de man zijn eerste zaak heeft stopgezet omdat hij bvb controle zou gaan krijgen ofzo ??

denlowie
Berichten: 15931
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 aug 2014 20:08

Ook als je u zaak stop zet dan krijg je zeker controle !

Voor de jaarrekening moet je wachten tot eindjaar en dan tot augustus, maar wat denk je dat je kan zien bij een nieuwe vennootschap ??

Een jaarrekening is ook geen glazen bol hoor, de exacte aandeelhouders kan je er niet opzien, ook hun omzet niet, enkel hun kapitaal en hun schulden bij de banken, maar die zijn dan ook al 7 a 8 maanden achterhaalt, voor zo ver dat hij alles correct aangeeft, daar is geen controle over zolang er niks misgaat..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”