Bij het in elkaar steken van een jeugdfuif als niet-lid van een jeugdvereniging (bv:scouts,chiro,etc.)kwam ik erop dat polyvalente zalen meestal enkel verhuren aan verenigen.
Iets wat ik vroeger al eens had vernomen, en ik trouwens nog niet zo onlogisch vond.
Er bleef dus maar ??n oplossing over: een feitelijke vereniging stichten. Maar dit was volgens mijn vader het stomste wat ik kon doen; hij zelf werkt in het ministerie van financien en weet uit ervaring -zegt hij zelf- wat de gevolgen kunnen zijn indien het verkeerd afloopt(schulden etc.)
een andere weg zou dan een VZW zijn, maar dit gaat dan op zijn beurt gepaard met te veel administratie voor wat ik wens.
omdat ik niet direct wist waar naar toe te gaan met dit probleem, vroeg ik me af of jullie me konden helpen.
nu heb ik de vraag of het eventueel mogelijk is om als priv?persoon of particulier een ??nmalige activiteit(fuif ed) te houden,waarbij toch alle papieren in orde kunnen zijn; van de toelating van de schepenen tot verzekeringen enz.
vermits ik minderjarig ben, kan ik dus uiteraard niets officieel tekenen, maar daar ben ik me van bewust.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen!