Ik ben momenteel ten laste van mijn partner.
Als ik een BVBA zou oprichten en mezelf geen loon uitkeer, blijf ik dan ten laste of niet?
Fiscaal kan men nooit ten laste zijn van zijn partner.Ik ben momenteel ten laste van mijn partner.
Als ik een BVBA zou oprichten en mezelf geen loon uitkeer, blijf ik dan ten laste of niet?
Niet interessant!!!!! heb twee vrienden die zo niet meer aan hun pensioen jaren komen en het ergste van het geval hun vrouw komt ook niet aan haar jaren, allebeide frituur uitbaters, moeten werken tot hun 65 jaar en ze komen een 10 jaar te kort ook hun vrouw, de schuld van de boekhouders die dachten hun klanten een plezier te doen en weinig te moeten betalen !Wat de sociale kas betreft: u kan vrijstelling aanvragen op basis van het statuut van uw echtgenoot. U bouwt echter geen pensioen op.
Dit is zeker niet kort door de bocht, de boekhouder adviseert meestal in het profijt van de klant en dit is in dit geval soms zeer verkeerd, hoeveel faillissementen zijn er niet waar het kapitaal nog niet volstort is, nochtans had de boekhouder zeker de tijd gehad om dit boekhoudkundig te regelen, en wie is de klos, de gefailleerde zaakvoerder, die het niet weet.Een boekhouder heeft enkel de taak om te adviseren, de beslissing ligt nog altijd bij de klant dus de schuld leggen bij de boekhouder is kort door de bocht.