Tijdelijk adres voor maatschappelijke zetel

berreke_
Topic Starter

Tijdelijk adres voor maatschappelijke zetel

#1 , 03 okt 2013 12:43

Ik heb een BVBA met maatschappelijke zetel op mijn privé adres. Nu heb ik deze woning verkocht en ga ik tijdelijk huren tot ik een nieuwe gevonden heb. De verhuurder wil echter niet dat ik de maatschappelijke zetel van de BVBA op de huurwoning zet.

Kan de verhuurder dat weigeren als ik geen vergoeding aan mezelf privé uitkeer voor de “ter beschikking stelling kantoorruimte”?
Wat zijn de verschillende mogelijkheden voor mijn BVBA?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BOFI

#2 , 03 okt 2013 19:34

Beste Berreke

Er zijn accountants en boekhouder-fiscalisten waar je eventueel je adres tijdelijk kan onderbrengen tegen betaling. Dit wordt echter niet aangeraden door de beroepsinstituten. Vraag misschien best even aan je verhuurder om welke redenen hij liever niet wil dat de maatschappelijke zetel van jouw onderneming op zijn adres staat. Ik vermoed dat hij schrik heeft dat jij kosten zou inbrengen in je boekhouding m.b.t. de huur of dergelijke zodat hij daarop extra zal belast worden. Stel hem eventueel voor een bepaalde ruimte (klein percentage van KI) exclusief te verhuren aan je BVBA. Je kan dan zijn belaste deel om een andere manier vergoeden en voor dat gedeelte bv. een hogere huur betalen. Werk dan wel met 2 aparte huurcontracten.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”