Wederzijds onbetaalde facturen: tegenvordering?

dvbox
Topic Starter
Berichten: 9

Wederzijds onbetaalde facturen: tegenvordering?

#1 , 30 sep 2012 15:46

Hallo,

ik heb een onenigheid met mijn boekhouder waarbij we aan elkaar een aantal onbetaalde facturen verschuldigd zijn.

Hij heeft met name bij mij een website besteld en ik heb een ontwerp gemaakt en enkele pagina's online gezet. Over de exacte inhoud van de pagina's konden we niet overeen komen; ik ben een aantal keer op gesprek geweest, ik heb iets online gezet, hij vondt het niet goed. Iedere keer vroeg hij mij om volgende week eens te bellen voor een nieuwe afspraak maar als ik dan belde was het altijd te druk.

Ondertussen staat deze website al 2 jaar online en heb ik nog geen enkel factuur ontvangen. Ik reken hiervoor een maandelijks bedrag aan, maar hij gaat hier nu niet mee akkoord omdat de website niet veel voorstelt en ik "slapend rijk wil worden".

Zelf ben ik een tijd geleden ook gestopt met zijn diensten te betalen; enerzijds omdat de facturen na herhaaldelijke telefoons en mails over mijn gewijzigd adres nog op het oude adres bleven komen; anderzijds omdat we niet overeenkomen.
Ik heb een aanmaning en een ingebrekestelling gestuurd, doch er wordt niets betaald van zijnentwege.

Eerder deze maand ontving ik dus een aanmaning van de deurwaarder waarin ik gevraagd word alle openstaande facturen te betalen, + 10percent interesten en een schadebeding van 94€.

Bovendien heb ik door een late aangifte van deze boekhouder reeds een boete van 250€ opgelopen, waarbij hij me beloofde dit bedrag terug te betalen; hier heb ik ook nog niets van gezien.

Nu vraag ik me af wat ik het best doe. Neem ik best een advocaat hiervoor? Of is het best dat ik braaf alles betaal en zelf een incassoprocedure in gang zet? Ik vrees dat een advocaat al gauw te duur te staan gaat komen; het gaat om bedragen van rond de 1200€

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22318
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 sep 2012 16:10

. Iedere keer vroeg hij mij om volgende week eens te bellen voor een nieuwe afspraak maar als ik dan belde was het altijd te druk.
Het bleef dus bij bellen? Nooit eens gedacht aan een briefje schrijven, of een mailtje te sturen. Zonder dat sta je bijzonder zwak.

dvbox
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 30 sep 2012 21:44

Toch wel, ik heb mails gestuurd, waaronder vorig jaar een template om in te vullen; die ik ook met de post heb verstuurd. Antwoord bleef telkens uit.

Ik heb ook telefoongesprekken opgenomen.

Reclame

mava105
Berichten: 22318
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 01 okt 2012 11:54

Nog nooit gehoord van een aangetekend schrijven?

dvbox
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 01 okt 2012 18:32

toch wel, zowel de aanmaning en de ingebrekestelling die ik gestuurd heb waren aangetekend. enkel de ingebrekestelling werd afgehaald.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”