VZW of niet?

GuanoApe
Topic Starter

VZW of niet?

#1 , 30 jul 2012 18:15

Graag had ik geweten of het nuttig zou zijn om over te schakelen naar een VZW.
Hieronder een situatieschets...

Sinds 2008 organiseren wij een jaarlijks grasvolleybaltornooi (Setup Grastornooi x), ondertussen hebben wij afgelopen weekend de 5e editie georganiseerd.
Telkens deed ik dit met nog een andere persoon, en werden huurovereenkomsten voor grasvelden etc. ondertekend op mijn naam.

Zo staat ook de rekening op mijn naam, een aparte internetrekening waar bij betalingen mee doen of onze ontvangsten op plaats, enkel voor dit tornooi.

Elk jaar behaalden wij winst, dit jaar loopt dit bedrag al op tot 13xx,00 EUR. Wat toch al een groot bedrag is, maar wel volledig op mijn naam komt te staan...

Ik denk niet dat we kunnen spreken van een feitelijke vereniging, omdat we maar telkens met 2 personen organiseerden? Wel met meerdere helpers
op de dag zelf...

Is het aangeraden om een VZW op te starten voor deze jaarlijkse activiteit? Wat zijn de voor- of nadelen?

Hopelijk hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kingfisher

#2 , 22 aug 2012 15:18

Voordelen: als er iets gebeurt tijdens het toernooi (voedselvergiftiging, brandwonden bij BBQ, sportongeval) dan bent u niet persoonlijk verantwoordelijk voor de schade. Heb je meer argumenten nodig?

Gebruik de 1300€ winst om de verzekering te betalen en het beetje administratie kosten dat je hebt aan de vzw. Je zal er beter van slapen.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”