uitstappen uit bvba

TomVc
Topic Starter
Berichten: 3

uitstappen uit bvba

#1 , 08 aug 2012 16:33

2 jaar terug heb ik samen met een vriend een bvba opgericht om een restaurant/vakantiewoning uit te baten. nu 2 jaar verder zie ik het niet meer zitten omdat het niks opbrengt en schrik heb voor failliet te gaan.. ik heb het er met mijn medevenoot al over gehad en hij denkt niet aan stoppen. hij is wel afhankelijk van mijn bedrijfsbeheer.. kan ik uit de bvba stappen ook al heeft die schulden?

bedankt en mvg tom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38734

#2 , 08 aug 2012 18:59

Bent u zaakvoerder in het bedrijf of bent u alleen vennoot?
2-jaar .... hoofdelijke aansprakelijkheid voor schulden is dacht ik drie jaar indien medeoprichter.

Loodgieter
Berichten: 13

#3 , 08 aug 2012 20:52

Na 3 jaar kan hij de zaak alleen verder voeren, dan krijg je automatisch je attest van bedrijfsbeheer.

Reclame

TomVc
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 08 aug 2012 21:37

ik ben medezaakvoerder elk 50% aandelen.. de schulden is een starters lening 75% gewaarborgd door waalse overheid?

TomVc
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 09 aug 2012 20:08

Bent u zaakvoerder in het bedrijf of bent u alleen vennoot?
2-jaar .... hoofdelijke aansprakelijkheid voor schulden is dacht ik drie jaar indien medeoprichter.
ik ben medezaakvoerder elk 50% aandelen.. de schulden is een starters lening 75% gewaarborgd door waalse overheid?

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”