Terugvorderen van deel kosten VOF

Mam4
Topic Starter
Berichten: 3

Terugvorderen van deel kosten VOF

#1 , 20 jul 2012 23:25

Samen met mijn ex heb ik een VOF opgericht en bij einde relatie heeft mijn expartner mij met de zaak laten zitten, gezien hij "officieel" naar het buitenland is verhuisd (maar hij verblijft wel in België) na onze break-up. Na anderhalf jaar is er eindelijk licht aan de tunnel ivm stopzetten zaak maar ik zou graag de kosten deels terugkrijgen van mijn ex

Ik vermoed dat ik de kosten die wij gemaakt hebben en die ik grotendeels betaald heb van mijn privérekening kan terugvorderen van mijn ex? Heeft hier iemand ervaring mee : gewoon naar een deurwaarder stappen of toch met een advokaat werken?!

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 22 jul 2012 09:19

“Art.201.De vennootschap onder firma is een vennootschap die wordt aangegaan tussen hoofdelijk aansprakelijke vennoten en die tot doel heeft,een burgerlijke activiteit of een handelsactiviteit uit te oefenen.Art.203.Vennoten in een vennootschap onder firma of in een gewone commanditaire vennootschap kunnen niet persoonlijk worden veroordeeld op grond van verbintenissen van de vennootschap zolang deze niet zelf is veroordeeld.Art.204.De vennoten onder firma zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle verbintenissen van de vennootschap, ook al heeft een enkele vennoot getekend, mits dit namens de vennootschap geschied is.”(7 MEI 1999. - WETBOEK VAN VENNOOTSCHAPPEN).

‘Ik vermoed dat ik de kosten die wij gemaakt hebben en die ik grotendeels betaald heb van mijn privérekening kan terugvorderen van mijn ex’

Wat u betaalde van 'UW' privérekening is een schuld van de VOF aan u en dient dus op de VOF verhaald te worden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”