Zelfstandig medewerker bij broer

Callantmichel
Topic Starter

Zelfstandig medewerker bij broer

#1 , 19 jul 2011 07:11

Sinds 20 jaar samenwerking met mijn broer.
Op advies van boekhouder gestart als zelfstandig medewerker, later zouden wij een vennootschap oprichten.
Wij waren eigenlijk een familiebedrijf. Alles werd netjes onder 2 broers verdeeld. Enkele jaren terug is er blijkbaar iets veranderd in zienswijze van mijn broer. Mijn broer heeft nu een vennootschap opgericht zonder mij aan te spreken. Ik ben nu ontslagen uit het bedrijf, gezien ik volgens zijn herziene mening enkel zelfstandig medewerker ben. Dus ook niet als medevennoot betrokken in nieuw opgericht bedrijf.
Ik ben nu eigenlijk schaakmat gezet. Ik sta op straat en ben radeloos.
Ik ben 53 jaar heb nog een gezin en 2 kinderen op te voeden. Lening voor ons huis af te betalen. Mijn 3 maandelijkse sociale bijdragen ( ASKZ, berekend op inkomen van 2008, maximum bijdrage ), liggen waanzinnig hoog; dus ook nog voor de 3 komende jaren.Mijn volledige financiële planning ligt overhoop. VOORLOPIG GEEN INKOMEN MEER.
Hoe kan ik dit allemaal dringend oplossen?
Wat zijn mijn rechten in het bedrijf?I
K HEB DRINGEND HULP NODIG

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding