Zelfstandig in bijberoep

Has722
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

Zelfstandig in bijberoep

#1 , 27 feb 2019 00:27

Beste forumleden,

Sinds kort ben ik op idee gekomen om naast mijn huidige job ook bij te klussen als zelfstandige in bijberoep (wegens vaste nachtman). Bijberoep dat ik wil doen is een service (lees: automaten) dat ik ga leveren aan bedrijven, scholen, rusthuizen etc. Het is daarom ook iets dat ik absoluut niet in zwart kan doen want alle inkomsten worden contractueel vastgelegd per maand per locatie.
Ik zit nog aan start dus echt concreets is er niet maar had volgende in gedachte : 200 euro per maand voor huur + alle producten aan aankoopprijs voor verhuurder ( moet hier nog uit geraken dus als iemand ervaring heeft, lees ik graag wat beste aanpak kan zijn voor zo'n dienst).
Mijn hoofdvraag is uiteraard: welke vennootschapsvorm moet ik nemen? Ik heb een vaste job, een bijberoep dat in toekomst wel wat inkomsten kan leveren maar uiteraard zal eerste jaar kleine aantallen zijn dus ook kleine inkomst . Het is een passief inkomen waar ik liefst zo mild mogelijk op belast zou willen worden met toevoeging met loon vanuit mijn vaste job.
Ik heb alvast Unizo ook al eens gecontacteerd maar kreeg als antwoord een copy paste van hun website...
Iemand hier ervaring mee en die mij kan zeggen hoe ik het best kan aanpakken? dan hoor/lees ik het graag! Alvast bedankt!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 feb 2019 00:51

ofwel eenmanszaak ofwel vof , maar er staan nieuwe reglementeringen in de maak voor verschillende vennootschapsvormen beter een goede boekhouder zoeken en daar info vragen.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”