Dispuut Webhosting bedrijf

ivan'hoe
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Dispuut Webhosting bedrijf

#1 , 6 maand 3 weken geleden (25 feb 2019 19:47)

Hallo,
Kan iemand me advies geven in volgende kwestie.

Voor een vereniging heb ik sinds 2006 een webruimte en .be domeinnaam lopen bij een webhosting bedrijf.
Alles ging goed tot in 2015 dit bedrijf opgenomen/overgenomen werd door een ander bedrijf.
Sindsdien werden de periodes waarvoor een vergoeding voor het hosten van domeinnaam en ruimte systhematisch vooruit geschoven.
Vorig jaar merkte dit op en na een melding naar het bedrijf toe paste m'n enigzins weer naar de originele periode aan (op enkele dagen na)
De factu(u)r(en dienen steeds 1 jaar voorruit betaald te worden. voor 2018-2019 kreeg ik dus een factuur medio Maart 2018, met op de factuur gespecificeerd voor de periode 09/04/2018 tot 08/04/2019.

Dit jaar ontving ik reeds een factuur voor de verlenging (2019-2020) aangemaakt op 22/02/2019, welke met onmiddellijke ingang betaald zou moeten worden en waarop gespecificeerd staat dat de periodeduur voor de domeinnaam & ruimte vanaf 22/02/2019 t.e.m. 21/02/2020 loopt.

Na enkele meldingen naar het bedrijf toe met de melding dat volgens de facturen van 2018 de hosting nog tot 08/04/2019 loopt, kreeg ik alleen laconieke respons dat ik niet kon lezen, dat de oorspronkelijke registratie van de domeinnaam op 01/03/2015 gebeurde en dat ik dus een maandje gratis had gekregen enz. ook kreeg ik te horen (volledig naast de kwestie naar mijn mening) dat het aangeboden pakket te goedkoop werd verleend enz enz.

Ik was van mening dat de periode gespecificeerd op de laatste factuur van toepassing was en niet de ooit eerste datum/periode van registratie ? als er al door nalatigheid van hun zijde er ooit te laat gefactureerd werd, kan men nadien op kosten van de consument toch niet de verloren periode inhalen?
Ondertussen werd de domeinnaam & ruimte ook geblokkeerd door hun, omdat ik "zogezegd" de factuur die aangemaakt werd op 22/02/2019 en ook op diezelfde datum verviel, weiger te betalen.

Iemand advies in deze materie ?

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Niet direct geholpen op het forum? Kijk even op Jureca.be voor snel en betaalbaar juridisch advies. of bel direct met een specialist op het nummer 0904 69 400 voor een eerste antwoord op uw vraag.
Inazuma
Berichten: 4825
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 6 maand 3 weken geleden (26 feb 2019 13:35)

Betaal uw factuur voor uw domeinnaam foetsjie is
Discussieer er nadien over
Of verplaats registratie en hosting nadien -wat nu waarschijnlijk niet meer gaat lukken voor 1/3, zal wat afhangen van complexiteit van wat je ermee doet

Mogelijk is domein niet transfereerbaar gezet , dat kan je nakijken op dns.be


Vooruitbetaling is normaal in de sector - de domeinregistratie is ook steeds voor een komende periode

Facturen die de dag zelf vervallen, zijn dat uiteraard niet ...

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”