Aansprakelijkheid fout webdesigner

Bismat
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aansprakelijkheid fout webdesigner

#1 , 23 feb 2019 09:57

Beste,

Door een fout vanwege de webdesigner hebben wij na een update van de website enkele weken een contactformulier gehad dat niet meer verbonden was met ons e-mail adres, wij hebben hierdoor een aanzienlijk aantal klanten mislopen.

Echter staat in de door ons goedgekeurde algmene voorwaarden van de webdesigner het volgende:

“ - ‘...’ kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige fout (zelfs een grove fout) van haar of haar aangestelden, behoudens ingeval van bedrog. ‘...’ zal, wat ook de oorzaak, de vorm of het voorwerp is van de vordering waarbij de aansprakelijkheid wordt ingeroepen, in geen geval aansprakelijk kunnen worden gesteld voor enige gevolgschade zoals bijvoorbeeld verlies van verwachte winst, daling van omzet, verhoogde operationele kosten, verlies van cliënteel, welke de klant of derden zouden lijden ten gevolge van enige fout of nalatigheid van ‘...’ of een aangestelde.”

“ -De aansprakelijkheid van ‘...’ met betrekking tot aan de klant geleverde diensten is in elk geval beperkt tot ofwel de terugbetaling van de door de klant betaalde prijs, ofwel het opnieuw uitvoeren van de diensten, naar keuze van ‘...’ .De totale aansprakelijkheid van ‘...’, zal nooit meer bedragen dan de prijs die door de klant aan ‘...’ werd betaald voor de diensten die aanleiding gaven tot het schadegeval.“

Wat is de rechtsgeldigheid hiervan, kan ik deze fout toch nog aanvechten ondanks bovenstaande algemene voorwaarde en een schadeclaim proberen te eisen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 feb 2019 10:07

In B2B context een perfect acceptabel exoneratiebeding.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 23 feb 2019 10:41

Hoe ga je er een bedrag op plakken? Je gaat immers nooit kunnen bewijzen dat een potentiële klant ook een effectieve klant zou zijn geweest.

Reclame

Bismat
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 feb 2019 11:04

Bedankt voor de reacties. De aantoonbaarheid van het geleden verlies is voorlopig nog bijzaak. Het ging hem in eerste instantie over de rechtsgeldigheid van het exoneratiebeding, zoals ik al vreesde en volgens bevestiging van Ghentian is dit dus perfect acceptabel.

Terug naar “Handelspraktijken”