tweedehands geleverd ipv nieuw

dachero
Topic Starter
Berichten: 27

tweedehands geleverd ipv nieuw

#1 , 18 feb 2019 19:37

Beste,

vorige week kocht ik zakelijk een 32" monitor bij de online-shop(heel goed gekend door iedereen door hun snelle levering )

Na installatie bleek die niet goed samen te werken met mijn macbook. Ik kon dit toestel terugzenden naar hun.

Bij het herinpakken merkte ik dat onder mijn sticker waar mijn lever-adres op stond nog een andere sticker kleefde.

Ik kan deze er af trekken en er stond een ander adres op in het Antwerpse.

Blijkbaar was dit toestel al geleverd geweest aan iemand anders en ook geretourneerd. De shop geeft toe dat ze een fout gemaakt hebben.

Moet ik blij zijn dat ik mijn geld terugkrijg ? (als ik niet zou geretourneerd hebben had ik niet gemerkt dat het al eerder eens verkocht en geleverd was.)

Hopelijk krijg ik mijn geld volledig terug. Ik heb geen poot meer om op te staan of drukkingsmiddel mocht dit niet zo zijn.

Is het best gewoon te retourneren en mijn geld af te wachten. Ik heb mails onderling met hun fout.

Of moet ik dit nog eens schriftelijk aanklagen of hoe pak ik dit het best aan? Ik had met Credit-card betaald

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 18 feb 2019 19:39

Er is toch een termijn waarbinnen zelfs zonder reden kan worden geretourneerd?
Normaal gezien zou je geen probleem mogen ondervinden.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

puttemanp
Berichten: 613

#3 , 18 feb 2019 20:05

vorige week kocht ik zakelijk een 32" monitor
De 14 dagen bedenktermijn geldt enkel voor consumenten, niet voor bedrijven.

Maar, de mannen van het blauwe bolletje hebben de fout toch toegegeven? Ik zou me geen zorgen maken, het geld komt wel terug.

P.

Reclame

dachero
Topic Starter
Berichten: 27

#4 , 22 feb 2019 14:04

Bevestiging gehad dat ik mijn geld volledig terug krijg.

Mijn vertrouwen in die shop heeft wel een deukje gekregen.

Er mag hier een slotje op.

Milo72
Berichten: 1016

#5 , 22 feb 2019 14:49

Iedereen kan fouten maken, 't is de manier waarop ze er mee omgaan waar je kan over oordelen, volgens mij ...

Louter ter info: hebben ze bevestigd dat ze een geretourneerd product opgestuurd hadden ?
Of hebben ze bevestigd dat er "iets fout was gelopen" ? Dat zou evengoed kunnen betekenen dat er in hun magazijn een foutieve adressticker op de doos geplakt werd, die dan uiteraard overplakt werd met de juiste...
En had je ook maar iets opgemerkt aan het toestel zelf of aan de verpakking ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

dachero
Topic Starter
Berichten: 27

#6 , 22 feb 2019 14:56

Ze hadden als nieuw geleverd en na mijn klacht gaf de klantendienst toe dat er mogelijk een fout was gebeurd in het magazijn. Een paar mails later zouden ze mogelijk een tweedehands geleverd hebben. De monitor zat in de doos van de fabrikant. Normaal leveren ze nog in een extra verpakking van hunzelf (blauw)

Er hing een sticker op van een vroegere klant en datum en mijne sticker zat daar voor 95% over.

In de doos was er een ferme doek in de hoek, maar dit kan bij transport van b-post gebeurd zijn.

Missen is menselijk zeker? Ik mijn geld terug maar het zal even tijd vergen vooraleer ik nog iets bij hen bestel.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 22 feb 2019 16:36

Kan je die persoon, voor wie het pakker eerst bedoeld was, niet eens contacteren? Dan weet je er het fijne van.

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 22 feb 2019 19:11

Tja, dat heb je met webshops die verplicht zijn retouren binnen 14 dagen te accepteren en volledig terug te betalen. Sommige shops zitten met meer dan 30 procent retourzendingen. Wat moeten ze daarmee doen?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Handelspraktijken”