Huurwaarborg café achterhouden!

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

Huurwaarborg café achterhouden!

#1 , 29 mei 2008 13:21

Beste, indien ik , na een tijdje huren van een handelspand (café) een nieuwe uitbater heb gevonden, en die persoon betaald eveneens een borg net als ik innertijd, kan de brouwerij het recht hebben de borg pas na de stopzetting huurcontract met de "huisbazin" terugbetalen?

De brouwerij huurt het pand van een dame en "ik" van de brouwerij (onderverhuring)

Ik vind het bizar dat na een nieuwe huurder en uitbater gevonden te hebben er nog steeds geen borg vrijgegeven is!

Ik moet wachten tot 2012 eer ik mijn borg terugzie!Dan is hun contract ook gedaan met die dame.

Wettelijk of wanpraktijken?

Eveneens als de nieuwe uitbater zijn huur niet belaald, moet ik dat doen!

Stel je voor!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 31 mei 2008 14:52

“Art.11...III. De oorspronkelijke huurder blijft hoofdelijk gehouden tot alle uit de aanvankelijke huur voortvloeiende verplichtingen.”(Handelshuurwet 30 april 1951).

‘alle uit de aanvankelijke huur voortvloeiende verplichtingen’ omvat ook de verplichting borg te stellen en huur te betalen.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/.Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”