Eigen gemaakt product verkopen

Yamina saelens
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Eigen gemaakt product verkopen

#1 , 08 feb 2019 16:18

Beste,ik ben een paaldanseres en om aan de paal beter grip te hebben heb ik een mengeling van ingrediënten zelf gemaakt die ik kan kopen in de apotheek en zo mijn eigen product ontwikkeld..ik zou graag dit product voor meerdere paaldanseres verkopen in hun scholen..wat zijn de juiste procedures om in orde te zijn? Mag dit of moet mijn product eerst getest worden?..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 feb 2019 16:29

Je zal dit product zeker eerst moeten laten testen, stel je daarvoor in verbinding met volksgezondheid.
Wat de verkoop betreft:
1/ naar een ondernemingsloket gaan voor inschrijving in het KBO
2/ BTW nummer laten activeren.
3/ je aansluiten bij een sociale kas voor zelfstandigen
4/ een burgerlijk aansprakelijkheid verzekering nemen

Als dit alles in orde is kan je pas beginnen te verkopen

En eerst alles op een rijtje zetten of het sop de kool waard is om zelfstandig te worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#3 , 08 feb 2019 16:33

Zorg maar dat je 100% zeker bent dat dit product veilig is. Dus testen en eventueel een analyse laten doen in een labo, lijkt me aan te raden. Als het samengesteld is met producten van bij de apotheker, ben je min of meer met chemie bezig. Stel dat dit product na verloop van tijd brandwonden veroorzaakt, kan je maar beter goed verzekerd zijn...
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Yamina saelens
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 feb 2019 08:47

Bedankt voor jullie reactie,de eigenaar van de dansstudio heeft een btw nr ,mag dit onder haar verkocht worden dan zodat ik al die looping niet moet doen? Dan gewoon het product laten goedkeuren maar waar kan ik dit laten doen in West Vlaanderen?

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#5 , 13 feb 2019 09:15

Het is jouw product. Hoe ga jij het product (of de intellectual property ervan) eerst aan de eigenaar van de dansstudio verkopen, vooraleer de eigenaar dit kan verkopen? Het probleem blijft hetzelfde.

Hoe je zo'n product goedgekeurd krijgt, daar heb ik niet meteen een idee van.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 13 feb 2019 17:32

FAVV en economische inspectie in BE
Hoor net dat u beter uw produkt laat keuren in Polen - als al de ingrediënten al het EU keurmerk hebben krijgt u voor de samenstelling ook een EU keurmerk.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 feb 2019 17:55

Onder haar BTW nr??

En gaat zij dan ook je sociale wetten, je belastingen dan betalen??

Jij gaat alle in het zwart ontvangen en zij al je kosten betalen, want door dat zij nu al een zaak heeft kan je dit nooit spitsen , mocht je man en vrouw zijn was dit geen probleem .

En als er iets misloop, en dan ?
Gaat zij dan voor alles opdraaien ??
Daar komt enkel zeer grote miserie van !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Yamina saelens
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 feb 2019 12:46

Pfff wat een hoopje miserie om wettelijk in orde te zijn,was zelfs mijn bedoeling niet om eraan te verdienen maar om hun mijn kosten om het te maken te betalen,het is eigenlijk gewoon de samenstelling van glyserine,Aleo Vera,rozenwater en water..maar als het zoon miserie is zal ik wel gewoon zelf mijn product blijven gebruiken..

Terug naar “Handelspraktijken”