Traden als beroep

Palmerston
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Traden als beroep

#1 , 23 jan 2019 12:02

Ik handel al enige tijd in verschillende financiële producten (vooral FX en CFD's). Ik zou hier graag mijn beroep van maken maar dat is blijkbaar niet zo simpel.

Is het nodig om een onderneming te starten als ik ik geen andere inkomsten heb (dus traden als enige beroepsinkomst). Zo ja kan ik een eenmanszaak opstarten want een vennootschap met alle regels (FSMA en MIFID) daarbij is niet iets waar ik nu aan wil beginnen als jonge starter. Of gelden deze regels ook voor een eenmanszaak?

Als ik geen onderneming moet opstarten hoe zit het dan met sociale bescherming, beroepskosten en belastingen?

Ik trade met mijn eigen geld voor eigen rekening dus ik heb geen vergunningen nodig voor het beheer van geld van derden.

Ik heb er al over gesproken met boekhouders, de bank, ondernemingsloket en die weten er eigenlijk nauwelijks iets over en spreken elkaar tegen.

Hopelijk is er hier iemand met wat ervaring :)

Bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding