kmo-portefeuille gemist

MAS
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

kmo-portefeuille gemist

#1 , 22 jan 2019 11:58

Ik heb mij ingeschreven bij een bekend opleidingscentrum begin januari 2018. De opeiding was gepland eind mei. Ik kreeg een bevestigingsmail dat de factuur binnen enkele dagen zou opgemaakt worden. Echter heb ik dit uit het oog verloren omdat ik geen factuur heb ontvangen.
Eind mei ga ik naar de opleiding. De Factuur zou ondertussen al een 3 weken vervallen zijn maar niemand daar zegt iets.... Begin juli krijg ik een aanmaning dat de opleiding niet betaald is, na onderzoek stel ik vast dat dit correct is maar dat ik geen factuur had ontvangen. Ik stuur een mail en krijg geen antwoord, eind augustus stuur ik nog een een herinnering en krijg het duplicaat van de factuur. Nu ben ik ondertussen de mogelijkheid kwijt om kmo-portefeuille aan te vragen en vraag ik hun hoe we dit gaan oplossen.
Ik krijg daar geen zinnig antwoord op en ondertussen sturen ze een incassobureau op mij af....
Ik heb geen factuur ontvangen van hun wat kan ik doen? Ik weiger niet te betalen maar ze zijn hier in de fout gegaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2019 12:07

Als je de cursus gevolgd heeft dan moet je die ook betalen.
Als geen factuur had voor je begon moest je die dan gevraagd hebben.

Het opleiding centrum moet zich niks aan trekken van de KRO-portefeuille dit is een zaak voor u.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

MAS
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jan 2019 12:19

Ik ben ervan uitgegaan dat dit helemaal in orde was, ik maak dit steeds altijd in orde als ik de factuur krijg, maar aangezien ik ze nu niet heb ontvangen is me dat totaal ontgaan. Daarbij ga ik ervan uit dat een opleidingscentrum waarbij een opleiding niet is betaald de cursist daarvan toch wel kan aanspreken....zeker als de factuur al blijkt vervallen te zijn

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2019 13:00

Deze factuur verjaart pas na 5 jaar als deze onder scholen gerekend word.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Handelspraktijken”