Handelshuur opzeggen door overmacht

Jamaja
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Handelshuur opzeggen door overmacht

#1 , 15 jan 2019 20:06

Hallo,
Dochter van 6 jaar is sinds 23 december gehospitaliseerd, eerst in az, maar zelfde avond nog overgebracht naar uz. Ikzelf huur een handelspand, onder standaard contract. Gezien ik dag en nacht bij haar blijf, kan ik momenteel geen commerciële activiteit voeren. Na ruim 3 weken nog geen definitieve diagnose gesteld, maar zeker is dat er haar een lange behandeling en transplantatie zal nodig zijn. 2 - 3 keer per week naar ziekenhuis, geen school, geen buitenactiviteiten, zo min mogelijk mensen om haar heen, altijd met mondlapje, gezien haar immuunsysteem plan ligt. Omdat ik graag mn dochter bij wil staan, zowel hier als wanneer ze terug thuis zal zijn, wil ik handelshuur opzeggen, die pas sinds december 2018 loopt. Kan dit mits inroepen van overmacht?
Laatst gewijzigd door Jamaja op 15 jan 2019 20:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2019 20:11

Overmacht is dit zeker niet.

Het is ook de verhuurder niet zijn schuld dat je kind jammer genoeg ziek is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jamaja
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jan 2019 20:15

Dan kan ook worden gesteld dat stakingen, sneeuw of wateroverlast geen overmacht zijn, want is ook niet de schuld van werkgever als werknemer hierdoor niet op werk geraakt.

Reclame

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jan 2019 11:05

Beste,

Alvast veel sterkte en beterschap in deze periode. Denlowie is helaas wel correct in zijn antwoord dat dit quasi zeker niet zal aanvaard worden als overmacht.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jan 2019 11:12

je kan wel altijd proberen minnelijk overeen te komen met de verhuurder

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 jan 2019 18:11

Je kan ook een nieuwe huurder zoeken. Als de verhuurder dit zou weigeren kan dit beschouwd worden als rechtsmisbruik.
Bespreek de zaak met de verhuurder.

Terug naar “Handelspraktijken”