Online platform

Sonja1974
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Online platform

#1 , 14 jan 2019 13:22

Ik ben in juni 2018 benaderd als zelfstandige, door de firma x voor een online platform verkoop. Met een leugen hebben ze mij overtuigd dat dit vanaf eind 2019 verplicht ging worden. Bij deze verkoop, hoorde ook een printer, van een andere firma Z. Een 7-8 tal dagen later kwam ik erachter dat er niks verplicht ging worden, maar het kwaad was al geschied, want de printer was al geleverd, het platform is niet geïnstalleerd. Ik ben direct naar een advocaat gestapt om deze overeenkomst stop te zetten. Ondertussen ben ik nog altijd niet verlost van de printer, en wacht ik sinds mijn laatste bespreking met mijn advocaat begin november op een voorstel tot minnelijke schikking.
Ik vind dan ook dat mijn advocaat ook niet echt tot het uiterste wil gaan...
Waar kan ik nog gaan aankloppen? Wie gaat mij nog kunnen helpen?
Ik ben ten einde raad...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 14 jan 2019 13:39

Kunt u de namen verwijderen? Deze doen niet terzake.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 jan 2019 15:49

Hebben zij u op papier verklaard dat het verplicht ging worden? Indien nee, waarschijnlijk noppes.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jan 2019 15:51

Met een leugen hebben ze mij overtuigd dat dit vanaf eind 2019 verplicht ging worden.
Wat exact ging volgens hen vanaf eind 2019 verplicht worden? Kan u ook bewijzen dat ze dit beweerd hebben?
Ik vind dan ook dat mijn advocaat ook niet echt tot het uiterste wil gaan...
Ik vermoed dat uw advocaat beseft dat u weinig kan beginnen. Als u geen bedrog kan bewijzen, moet u de contracten die u tekent respecteren. Dus zolang u geen bedrog aantonen, denk ik dat u ofwel de opzegmodaliteiten van het door u getekende contract moet respecteren, of inderdaad tot een minnelijke schikking komen. Als het bedrijf daartoe bereid is, is het normaal dat uw advocaat niet te veel pushed, want voor hetzelfde geld zegt dit bedrijf: "Weet je wat? Als je te moeilijk doet, zijn wij ook niet meer bereid tot die minnelijke schikking en kan je betalen wat je besteld hebt!" en dan ben je nog verder van huis.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Sonja1974
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 jan 2019 16:02

Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ze gezegd hebben dat een online platform verplicht gaat worden, het is hier woord tegen woord, in latere briefwisseling staat wel een leugen, nl. dat ze nog telefonisch contact hebben gehad met ons, plus daar beweren ze nog dat we wilden overschakelen naar een andere firma => hier is NIKS van waar! Dan vragen we aan onze advocaat om telefoonverkeer op te vragen, maar daar word geen gehoor aan gegeven. Resultaat is dat ik nu met een printer zit van een firma waar ik nog nooit iemand van heb gezien of gesproken. Dit zijn toch wanpraktijken? En ik vraag me af waarom mijn advocaat geen minnelijker schikking opstelt?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 jan 2019 16:11

. Resultaat is dat ik nu met een printer zit van een firma waar ik nog nooit iemand van heb gezien of gesproken. Dit zijn toch wanpraktijken? En ik vraag me af waarom mijn advocaat geen minnelijker schikking opstelt?
Wanpraktijken ?
Er zijn nu zoveel mensen die online kopen zonder één men gezien te hebben !

U advocaat geen minlijke schikking ?
Is dit zo een dure printer dat je het genoodzaakt ziet om een advocaat onder de arm te nemen?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sonja1974
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 jan 2019 21:23

Ik heb niet online gekocht.
Printer kost veel geld ja...
Ik ben op zoek naar een oplossing, maar op deze manier ga ik dit hier niet vinden.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 jan 2019 11:12

in latere briefwisseling staat wel een leugen, nl. dat ze nog telefonisch contact hebben gehad met ons, plus daar beweren ze nog dat we wilden overschakelen naar een andere firma => hier is NIKS van waar!
Maar welke invloed heeft die leugen op het contract dat u met de firma afgesloten hebt? Dit is briefwisseling van NA het afsluiten van het contract?
Dan vragen we aan onze advocaat om telefoonverkeer op te vragen, maar daar word geen gehoor aan gegeven.
Een advocaat kan niet zomaar telefoonverkeer opvragen. Dit kan enkel door de politie met een bevelschrift van een onderzoeksrechter. Ik zie niet in welke toegevoegde waarde dit zou hebben, trouwens.

Maar om de zaak samen te vatten: een "verkoper" van een online platform, verkoopt u dit platform + bijhorende printer. U tekent hier een huurcontract voor. U hebt u laten overhalen door de mooie praatjes van de verkoper (dit is ook zijn job). Achteraf heeft u echter spijt van het contract dat u getekend hebt, en wenst daar onderuit te geraken. U meent ook belogen te zijn. Uw vraag is dus: wat kan ik doen?

Mijn antwoord daarop is vrij duidelijk: als u niet kan bewijzen dat de verkoper u belogen heeft om u het contract te laten tekenen, heb je geen been om op te staan, en zal je het contract moeten opzeggen volgens de opzegmodaliteiten die in het contract gespecifieerd zijn. Meer kan je echt niet doen. Enkel twee keer nadenken als je volgende keer nog eens zo'n verkoper over de vloer krijgt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Sonja1974
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 jan 2019 12:50

Ik ben in juni 2018 benaderd als zelfstandige, door een firma voor een online platform verkoop. Met een leugen hebben ze mij overtuigd dat dit vanaf eind 2019 verplicht ging worden. Bij deze verkoop, hoorde ook een printer, van een andere firma. Een 7-8 tal dagen later kwam ik erachter dat er niks verplicht ging worden, maar het kwaad was al geschied, want de printer was al geleverd, het platform is niet geïnstalleerd. Ik ben direct naar een advocaat gestapt om deze overeenkomst stop te zetten. Ondertussen ben ik nog altijd niet verlost van de printer, en wacht ik sinds mijn laatste bespreking met mijn advocaat begin november op een voorstel tot mannelijke schikking.
Ik vind dan ook dat mijn advocaat ook niet echt tot het uiterste wil gaan...
Waar kan ik nog gaan aankloppen? Wie gaat mij nog kunnen helpen?
Ik ben ten einde raad...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 15 jan 2019 12:56

Mijn antwoord blijft ongewijzigd, hoor. Tenzij je kan bewijzen dat je belogen of misleid werd bij het ondertekenen van het contract, zal je dit contract moeten respecteren. Dit betekent dus ook dat je het contract moet opzeggen zoals de opzegmodaliteiten van het contract dit voorschrijven.

Ik begrijp niet goed wat je meer van ons verwacht als antwoord? Wij kunnen u wel zeggen dat het niet netjes was van de verkoper om u onwaarheden te vertellen, maar juridisch gezien ben je helemaal niets met onze sympathie of ons medeleven. Een getekend contract is een getekend contract. Niet veel aan te doen, verder...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Handelspraktijken”