Hallo

Natan/Christine
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Hallo

#1 , 17 dec 2018 11:48

Mijn vrouw haar dochter heeft hier in ons haar trimsalon als bij beroep.
Zij gebruikt onze stroom/ eletriciteit nu vragen wij aan haar kun je dat niet aftrekken de stroom/ eletriciteit. Zij zegt van niet. Als wij de afrekening krijgen van beide stijgt ons verbruik elk jaar. Ze heeft nu al 6j hier. Volgens mij kan dit toch of niet ?
Alvast bedankt voor jullie antwoord
Vriendelijke groeten
Natan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 17 dec 2018 12:28

Dan wordt het stilaan tijd dat uw dochter een andere plaats zoekt voor haar bijberoep. Vindt u ook niet ?

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 17 dec 2018 12:32

Afrekening van beiden? Krijgt u dan twee afrekeningen? Indien dat het geval is kan zij toch haar deel betalen?
Indien niet : dan moet u met haar een verdeelsleutel afspreken. Het kan niet dat zij de inkomsten in haar zak steekt en u met de kosten blijft zitten.
Als er geen vergelijk mogelijk is kan ze inderdaad best uitkijken naar een andere locatie, wat haar veel meer zal kosten dan haar aandeel in de elektriciteit.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 dec 2018 13:49

Het probleem is de elektriek staat op u naam, en je dochter betaald niks, dus kan zij ook geen aftrek doen op iets dat ze niet betaald .
Je kan beginnen met een verdeel sleutel te maken en u geeft haar elke keer een ontvangst bewijs van betaling, en de betaling doen via haar bank.
Haar boekhouder kan dit perfect in orde maken
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Natan/Christine
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 dec 2018 14:27

Idd wordt stilaan tijd dat ze weg gaat. Dus al ik het goed begrijp als zij die afrekening via haar bank betaald kan zij dit aftrekken. Ook al staat de eletriciteit/ water op onze naam?

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 17 dec 2018 14:53

nu vragen wij aan haar kun je dat niet aftrekken de stroom/ eletriciteit. Zij zegt van niet.
Werkt ze dan in het zwart?????

Natan/Christine
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 dec 2018 18:29

nu vragen wij aan haar kun je dat niet aftrekken de stroom/ eletriciteit. Zij zegt van niet.
Werkt ze dan in het zwart?????
Neen ze doet dat in bij beroep
En volgens haar kan ze dat niet aftrekken, wat ik eigenlijk nauwelijks of niet kan geloven..

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 dec 2018 18:42

Indien uw dochter echt in bij beroep werkt; kan zij die kosten absoluut inbrengen op haar belastingaangifte.
Ik denk dat zij geen boekhouder heeft, indien wel ocharme.
Volgens mij betaalt zij geen kosten aan jullie. Er zijn trouwens ook andere kosten die zij in mindering kan brengen.

LeenW
Berichten: 12827

#9 , 17 dec 2018 19:57

Als de factuur om naam van de ouders staat en door de ouders wordt betaald, ga je noch belastingen noch btw kunnen terugtrekken.

Terug naar “Handelspraktijken”