Bedenktijd 14 dagen bij aankoop van levering diensten
Geplaatst: 14 dec 2018 18:22
Hallo,
Een tijdje geleden maakte ik voor onze VZW gebruik van een online dienst aangeboden door de firma Rankingcoach uit Duitsland. (zij bieden een dienst aan voor zoekmachineoptimalisatie van websites)
Op hun website kan je een gratis proefversie aanvragen waarbij men 14 dagen de tijd heeft om dit te testen.
Tijdens de registratie procedure voor de gratis versie worden creditcard/paypal gegevens gevraagd om automatisch een abonnement in werking te stellen na de 14 dagen bedenktijd.
Ik gaf mijn paypal account op, maar anulleerde onmiddelijk nadien mijn automatische betaling op de paypal site. Dit om te vermijden dat Rankingcoach ongeoorloofd zou debiteren. (ik had namelijk net na de registratie op Trustpilot 100-en slechte reviews gelezen over klanten die hun contract wensen stop te zetten en dat Rankingcoach steeds blijft factureren)
Ik registreerde me op 29 november 2018 en schreef op 13 december 2018 een e-mail ter opzegging. (alsook op de wesbite zette ik mijn account op stop)
Nu willen ze toch de eerst periode factureren. Terwijl ik volgens mij binnen de bedenktijd van 14 dagen heb opgezegd.
In de algemene voorwaarden van de gratis proefversie staat het volgende:
3.1. Na overeenkoming van het contract kan de consument de Pro versie van de “rankingCoach” software gedurende 14 dagen gratis testen.
3.3. De consument heeft het recht het contract gedurende de proefperiode van de rankingCoach Pro versie op elk moment te beëindigen.
3.4. Als het contract in de gratis testperiode niet beëindigd is, wordt deze automatisch omgezet in een betaald contract en op basis van de navolgende bepalingen.
Klopt mijn volgende redenering?
Gezien onze aankoop gebeurde op 29 november om 13u37 geldt:
dag 1 eindigt op 30 november om 23u59
dag 2 eindigt op 1 december om 23u59
dag 3 eindigt op 2 december om 23u59
dag 4 eindigt op 3 december om 23u59
dag 5 eindigt op 4 december om 23u59
dag 6 eindigt op 5 december om 23u59
dag 7 eindigt op 6 december om 23u59
dag 8 eindigt op 7 december om 23u59
dag 9 eindigt op 8 december om 23u59
dag 10 eindigt op 9 december om 23u59
dag 11 eindigt op 10 december om 23u59
dag 12 eindigt op 11 december om 23u59
dag 13 eindigt op 12 december om 23u59
dag 14 eindigt op 13 december om 23u59
Onze opzeg gebeurde op 13 december om 17u21 dus binnen de 14 kalenderdagen.
Dus binnen de opzegtermijn.
De verkoper blijft beweren dat ik in dag 15 zit, gezien ze de de dag van de aankoop meerekenen alsof ik dus moest opzeggen op 11 december om 23u59.
Ik wil even kwijt dat ik niet de enige gedupeerde ben van deze website. Het lijkt of hun business model vooral draait om klanten op te lichten.
Bedankt voor jullie tijd en antwoord.
Een tijdje geleden maakte ik voor onze VZW gebruik van een online dienst aangeboden door de firma Rankingcoach uit Duitsland. (zij bieden een dienst aan voor zoekmachineoptimalisatie van websites)
Op hun website kan je een gratis proefversie aanvragen waarbij men 14 dagen de tijd heeft om dit te testen.
Tijdens de registratie procedure voor de gratis versie worden creditcard/paypal gegevens gevraagd om automatisch een abonnement in werking te stellen na de 14 dagen bedenktijd.
Ik gaf mijn paypal account op, maar anulleerde onmiddelijk nadien mijn automatische betaling op de paypal site. Dit om te vermijden dat Rankingcoach ongeoorloofd zou debiteren. (ik had namelijk net na de registratie op Trustpilot 100-en slechte reviews gelezen over klanten die hun contract wensen stop te zetten en dat Rankingcoach steeds blijft factureren)
Ik registreerde me op 29 november 2018 en schreef op 13 december 2018 een e-mail ter opzegging. (alsook op de wesbite zette ik mijn account op stop)
Nu willen ze toch de eerst periode factureren. Terwijl ik volgens mij binnen de bedenktijd van 14 dagen heb opgezegd.
In de algemene voorwaarden van de gratis proefversie staat het volgende:
3.1. Na overeenkoming van het contract kan de consument de Pro versie van de “rankingCoach” software gedurende 14 dagen gratis testen.
3.3. De consument heeft het recht het contract gedurende de proefperiode van de rankingCoach Pro versie op elk moment te beëindigen.
3.4. Als het contract in de gratis testperiode niet beëindigd is, wordt deze automatisch omgezet in een betaald contract en op basis van de navolgende bepalingen.
Klopt mijn volgende redenering?
Gezien onze aankoop gebeurde op 29 november om 13u37 geldt:
dag 1 eindigt op 30 november om 23u59
dag 2 eindigt op 1 december om 23u59
dag 3 eindigt op 2 december om 23u59
dag 4 eindigt op 3 december om 23u59
dag 5 eindigt op 4 december om 23u59
dag 6 eindigt op 5 december om 23u59
dag 7 eindigt op 6 december om 23u59
dag 8 eindigt op 7 december om 23u59
dag 9 eindigt op 8 december om 23u59
dag 10 eindigt op 9 december om 23u59
dag 11 eindigt op 10 december om 23u59
dag 12 eindigt op 11 december om 23u59
dag 13 eindigt op 12 december om 23u59
dag 14 eindigt op 13 december om 23u59
Onze opzeg gebeurde op 13 december om 17u21 dus binnen de 14 kalenderdagen.
Dus binnen de opzegtermijn.
De verkoper blijft beweren dat ik in dag 15 zit, gezien ze de de dag van de aankoop meerekenen alsof ik dus moest opzeggen op 11 december om 23u59.
Ik wil even kwijt dat ik niet de enige gedupeerde ben van deze website. Het lijkt of hun business model vooral draait om klanten op te lichten.
Bedankt voor jullie tijd en antwoord.