Aandelenopties

Bouwerke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Aandelenopties

#1 , 15 nov 2018 23:44

Ik werk voor een internationaal beursgenoteerd bedrijf. Wij werken in België met 5 werknemers.

Ons bedrijf geeft in elk land de mogelijkheid om aandelenopties te kopen (oa Nederland en Frankrijk) maar beweert dat dit voor ons land te moeilijk is. Een reden hiervoor wordt evenwel niet opgegeven.

Is er iemand die mij (en mijn andere 4 collega’s) hier wat wegwijs in kan maken?
Normaal gezien zou onze HR dit moeten doen, maar zij zijn gebaseerd in Frankrijk en verantwoordelijk voor gans West-Europa dus ook niet goed gekend met de Belgische wetgeving. Blijkbaar is dit wel al ooit onderzocht en zou dit ‘moeilijk haalbaar’ zijn voor de Belgische werknemers. Alweer zonder verduidelijking.

Alvast bedankt!
Bouwerke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bouwerke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 nov 2018 23:20

Misschien ook goed om mee te geven: de multinational heeft een vennootschap in België gepubliceerd in het staatsblad.

Echt niemand die me kan vertellen of dit werkelijk zo moeilijk is in België (meer regels dan in onze buurlanden?) of er gewoon geen moeite voor willen doen?

Het doel is ook van de bonus die we nu cash uitbetaald krijgen (maar er ook rond de 60% van afgeven) volledig te besteden aan aandelenopties.

Met dank.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”