rechtspersoon, gdpr, zwarte lijst verzekeraars

gert88
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

rechtspersoon, gdpr, zwarte lijst verzekeraars

#1 , 09 nov 2018 12:07

Vorig jaar ga ik met mijn BVBA door een ware nachtmerrie, bouw schulden op, maar reorganiseer grondig en draai weer positief en zijn bijna alle schulden afgelost, specifiek bij mijn oude verzkeeringsmaatschappij zijn er geen schulden meer, het afgesproken afbetalingsplan was afgelost. Afgelopen maand wil ik een Arbeidsongevallenverzekering afsluiten bij een nieuwe maatschappij en krijg ik daar de vraag om meer uitleg omdat de BVBA blijkbaar op een platform sta geseind als wanbetaler. Nu is mijn vraag, druist dit niet in tegen waar de hele GDPR voor staat, of geldt de GDPR enkel voor fysieke personen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 nov 2018 12:29

Voor zo ver ik weet is dit om burgers privacy te beschermen!
Daar vennootschappen altijd openbaarheid heeft, zie maar de jaarrekening, de inschrijving van het KBO enz... allemaal publiek ..

En veel vonnissen die publiekelijk uitgesproken worden in verband met wanbetalingen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

gert88
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 nov 2018 15:22

Klopt, maar in hoevere gaat dat dan natuurlijk... ik had me dit nooit afgevraagd. Maw zoals de verzekeringen vroeger ook zo een platform hadden voor risico klanten, dit mag dan tegenwoordig niet meer zonder hun concent, ik vraag me af of dat er dan echt niet meer is. In ivm de BVBA idd, het is een openbaar register, maar tot hoe ver gaat dit natuurlijk, niet alles is open natuurlijk. maar ja, dar zla GDPR wel niet voor gelden. Ik vond het gewoon straf dat iemand waar ik geen schuld meer bij heb wel nog kan beweren dat ik een risico betaler ben, nu ja, Axa, van mij krijgen jullie geen cent meer, niet dat ze er rouwig om zullen zijn, maar ik in moeilijke tijden ken je je vrienden.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 nov 2018 15:34

Zeker vonnissen van wan betalingen en achterstand RSZ word door verschillende firma's opgevolgd.
Maar een wetsverzekering(ongevallen werknemers) moet men kunnen krijgen, daar er grote boetes opstaan als je er geen heeft.

Al eens geprobeerd bij u bank, tenminste als deze ook nog meegaand is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Handelspraktijken”