Naam van/en concept overnemen

Oleander
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Naam van/en concept overnemen

#1 , 06 nov 2018 23:54

Goeiemiddag,

Mijn oog is gevallen op de Nederlandse website 'http://www.slimovidee.nl', een initiatief van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag en de Provincie Zuid-Holland. Ik ben zo onder de indruk van Slimovidee dat ik zelf ook zoiets in die aard (middels een website) zou willen opzetten (uiteraard dan wel voor een Belgisch doelpubliek).

Mijn vraag: Het concept (=iedereen kan een idee voor een beter openbaar vervoer insturen) overnemen zal wellicht geen probleem zijn, neem ik aan? Maar mijn belangrijkste vraag is of het hergebruik van 'slimovidee' als naam en websiteadres mogelijk, dan wel van nature is toegelaten? (Uiteraard wordt er niets inhoudelijk overgenomen van die site). Ik vind die naam namelijk toepasselijk, maar ik kan evengoed wat anders bedenken. Misschien is het ook belangrijk dat ik erbij vermeld dat ik dit als particulier wil opzetten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 07 nov 2018 15:51

Hetzelfde doen onder dezelfde naam als iemand anders, zonder toelating, is nooit een goed idee.

Vraag de Nederlanders misschien of u dat màg doen in België

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”