problemen met boekhouder Unizo

Shanneke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

problemen met boekhouder Unizo

#1 , 08 okt 2018 22:30

Hallo allemaal,

Ik zit even met mijn handen in het haar.. Ik ben een Hollandse die 10 jaar in België heeft gewoond. Nu ben ik in scheiding met mijn Vlaamse echtgenoot.
Mijn man is zelfstandige en via zijn boekhouder werden ook mijn belastingen in gevuld. Ik heb het Unizo hier voor moeten machtigen. Zelf heb ik nooit een Token gehad/aangevraagd omdat 'onze' boekhouder de aangifte deed.

Nu heb ik van de boekhouder de ingediende berekening van 2017, aanslag jaar 2018 nodig. Bij navraag bij de Vlaamse Belasting dienst is deze ingediend door die boekhouder. Maar de boekhouder wil ze niet geven :( Ze hebben de opdracht gekregen van mijn toekomstige ex om niet zonder zijn toestemming stukken te geven. Want hij betaald ze immers.

Ik heb intussen zelf een Token aangevraagd, want via de Vlaamse Belastingdienst zou ik de berekening niet kunnen krijgen maar wel zelf kunnen halen van mijn Tax on Web.

Weet iemand wat ik zou kunnen doen tegen die boekhouder van het Unizo? Want ik vind dat ik hen mijn inkomensgegevens heb gegeven waardoor ze de aangifte hebben kunnen doen, en ze zijn gemachtigd maar toch willen ze die gegevens niet geven...

Lijkt mij niet helemaal correct toch? :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 12 okt 2018 23:14

Ik wist niet dat die zelfstandige organisatie boekhouders had die werken voor de zelfstandigen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 okt 2018 07:09

Ik wist niet dat die zelfstandige organisatie boekhouders had die werken voor de zelfstandigen.
Ja wel hoor die hebben een dienst boekhouding voor zelfstandigen.

Ik durf wel niet beweren dat zij dit in elke gemeente of stad hebben, maar waar ik burelen hier in Oost-Vlaanderen ken, kan je daar je boekhouding laten doen.

Ze hebben ook een ondernemingsloket .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”