Overnemen van bvba

mo.achargui
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Overnemen van bvba

#1 , 05 okt 2018 13:59

Beste,


Onlangs contacteerde me een advisor die een klant had om mijn bvba over te nemen.

Hij bevestigde per mail dat zijn kosten ook betaald zouden worden door de overnemer.

We hebben met alle partijen vergaderd en het zag er goed uit.

De advisor contacteerde me en vroeg een cash voorschot van 200€ op de documenten klaar te maken. Hij verzekerde dat het voor mij een nuloperatie zou zijn want na overname  recupereer ik het van de aankoopprijs bvba, dus de koper betaald het! Een beetje vreemd maar ok. Heb cash 200€ betaald en een bewijs van hem ontvangen. Hij heeft ook per mail bevestigd wat afgesproken is. Nu liet de overnemer dat hij het toch niet meer in zee gaat. Ik heb de advisor gecontacteerd en gevraagd om mijn 200€ terug te storten, wat er komt geen overname meer. Hij probeert me te ontwijken en ik denk dat hij me niet terug betaald terwijl ik alle bewijzen heb, documenten heeft hij ook niet moeten maken!

Graag zou ik willen weten welke stappen te ondergaan om mijn geld terug te bezitten.

Het gaat mij om principe, oplichters moeten stoppen met zulke praktijken!
Kan ik mijn eventuele advocaat kosten recupereren?


Mvg Mo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 05 okt 2018 16:17

Als u die mens betaald hebt voor een job te doen, en buiten zijn wil gaat de deal niet door, moet hij u het geld niet per se terugbetalen. Dus wat is er concreet afgesproken?

jef007
Berichten: 1679

#3 , 06 okt 2018 14:29

kan ook een oplichterstruc zijn van adviser en "koper" tegen bvba

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 okt 2018 14:36

kan ook een oplichterstruc zijn van adviser en "koper" tegen bvba
Gaat men daar zijn tijd insteken voor amper 200€ ???

Niet teveel doem denken .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mo.achargui
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 okt 2018 12:20

Heb ik ook aan gedacht over de truc.
Eerst vroeg hij mij 500€ cash, en ik moest me geen zorgen maken omdat de koper betaald, ik moest het in mindering brengen tijdens de transactie bij verkoop.
Dit bedrag heb ik gereduceerd tot 200€.
Idd het is maar een klein bedrag maar ik vind dat je het niet zomaar moet bijlaten. Er bestaat toch zoiets van de verliezer van een rechtzaak de advocaatkosten mee betaald?
Mvg

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 okt 2018 11:12

Dag Mo,

De verliezer kan worden veroordeeld tot het betalen van een rpv (RechtsPlegingsVergoeding). Dit is een bedrag dit werd vastgelegd volgens wettelijke schalen. Het door uw verkregen bedrag staat niet in verband met de door u betaalde kosten.

Terug naar “Handelspraktijken”