Overnemer stuurt factuur

marajuyo
Topic Starter
Berichten: 75

Overnemer stuurt factuur

#1 , 02 okt 2018 16:41

In 2013 heb ik contract getekend voor 7 jaar met een leverancier ter gebruik van meubels in winkel.
Deze firma is faieet gegaan en overgenomen door andere firma.

Nu in 2015 ging de eerste firma volgens afspraak een commerciële interventie doen aan mij van 5000 euro ... Echter niet gestort gekregen wegens faissement...

Nu heb ik besloten om niet verder samen te werken met nieuwe firma en deze stuurt mij bij deze dus factuur ( 2400 euro) voor restwaarde van meubels die ik gebruik.


Nu is mijn vraag moet ik deze betalen?
Ik heb geen contract met hun, is automatisch mijn leverancier geworden door overname vorige firma in faissement.
Ik heb nooit de betaling van mijn factuur gekregen van vorige firma en nu eist 2de firma de restwaarde te betalen terwijl het de meubels waren van eerste firma...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 okt 2018 16:47

Nu in 2015 ging de eerste firma volgens afspraak een commerciële interventie doen aan mij van 5000 euro ... Echter niet gestort gekregen wegens faissement...
Staat dit op papier? De overnemer moet immers de verplichtingen overnemen van de oude firma, en als deze met jou een commerciële interventie overeengekomen zijn, moet de overnemer dit respecteren?
Nu is mijn vraag moet ik deze betalen?
Ja, want de overnemer neemt ook de rechten over van de oude firma. Dus zei kunnen dit van jou eisen, maar jij kan ook eisen dat ze uw factuur betalen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

marajuyo
Topic Starter
Berichten: 75

#3 , 02 okt 2018 16:48

OK dank u wel.
Commerciële interventie staat op mail dus kan ik hiermee verder denk ik.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”