zelfstandige worden in dezelfde sector als je werkgever

Glenn123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

zelfstandige worden in dezelfde sector als je werkgever

#1 , 05 sep 2018 18:11

Beste mensen,

Ik ben net begonnen met het opstellen van een eigen zaak. Ik zou echter nog wat ervaring kunnen opdoen in de sector waar ik actief in zal zijn, horeca. Nu was ik op zoek naar wat jobs en kwam ik een vacature tegen die perfect beschreef naar waar ik op zoek was en me exact datgene kan aanleren wat ik zal kunnen gebruiken.

Ik ben van plan om mijn huidig werk, dat ik niet echt graag meer doe, hiervoor op te zeggen en te starten met deze nieuwe job. Dit zou een goede leerschool voor mezelf zijn voor ik na ongeveer een jaar zelf aan de slag kan.

Nu is mijn vraag of dit geen problemen kan veroorzaken, aangezien ik eigenlijk grotendeels van hen kennis en ervaringen op doe om erna zelf toe te passen. Zij organiseren ook een interne opleiding maar ik weet gewoon dat dit voor mezelf een goede stap zou zijn omdat ik kan leren wat ik nodig heb. Ik wou dus vragen of er geen gerechtelijke gevolgen zouden kunnen volgen van mijn vorige werkgever op dat moment, omdat ik iets open in dezelfde aard na bij hen kennis te hebben opgedaan.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Glenn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 05 sep 2018 22:22

Zal van je contract afhangen

Daar kan een mededinginsclausule instaan dat je na beëindiging niet in dezelfde sector aan de slag mag gedurende X maanden

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 05 sep 2018 22:42

Of op plaats X + 20 km...

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”