Kadaster huurder handelspand

vermeire_joke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Kadaster huurder handelspand

#1 , 28 aug 2018 16:38

Hallo,
ik wilde graag jullie advies even inroepen, ik huur een handelspand sinds december 2016.
De eigenaar heeft in mijn huurcontract laten opnemen dat ik jaarlijks de helft van het kadaster moet betalen (voor mij bijna 1000 €).
Ik huur een pand van 100m2, boven mijn winkel is een appartement dat hij aan een privé iemand verhuurt (die deze kosten niet moet betalen)
maar achter de winkel ligt nog een groot magazijn waar hij een deel van zijn stock bewaart, en een koer, die vooral gebruikt wordt door hem en de huurder van het appartement, de eigenaar heeft een winkel iets verderop.
Ik heb hem hierop aangesproken aangezien ik maar een vijfde van de totale oppervlakte huur, maar hij beweert dat we dit 50/50 moeten verrekenen.
Klopt dit? Bij wie kan ik inlichtingen inwinnen?
Bedankt alvast,
mvg, Joke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 28 aug 2018 16:45

Wat staat er letterlijk in het contract ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 28 aug 2018 17:29

Als die 50% in uw contract staat, (u huurt dus niet voor eigen bewoning) , moet u zich daaraan houden, denk ik.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 28 aug 2018 17:31

Bij een handelshuur is de OV tlv de huurder, dit in tegenstelling van een gewone huur, waar de OV voor de verhuurder is.

vermeire_joke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 aug 2018 18:33

Bedankt voor jullie reacties, ik heb het contract te gretig ondertekend en akkoord gegaan voor de helft van de kosten,
ook al huur ik maar een vijfde van de totale oppervlakte..

Terug naar “Handelspraktijken”