Factuur in twee delen laten betalen

tomzorz
Topic Starter
Berichten: 5

Factuur in twee delen laten betalen

#1 , 27 aug 2018 15:08

Hi all,

Ik heb een bijberoep en zit met volgend vraagje: ik heb vorige week een website opgeleverd en de klant vraagt nu om de factuur in twee delen, over twee termijnen dus, te betalen. Voor mij geen probleem, maar ik vraag me alleen af hoe ik dit moet aangeven op de facturen.

Is daar een speciale methode voor? Aangezien wettelijk gezien een factuur voor de 15e van de volgende maand na oplevering uitgereikt dient te worden...
Of is het zo simpel als gewoon twee aparte facturen met aparte factuurnummer met in eerste omschrijving zoiets als 'deel 1' en in de tweede 'deel 2'?

Wat is het simpelste?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 27 aug 2018 17:49

1 factuur met vervaldatum van de 2e periode, waarop je vermeldt "bedrag XYZ te betalen voor ..., restbedrag ABC tegen vervaldatum" lijkt mij het simpelste.

jef007
Berichten: 1680

#3 , 27 aug 2018 17:53

mag dat wel???
het werk is afgeleverd, dus moet er gefactureerd worden!
voor de 15 de van volgende maand!

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 27 aug 2018 18:29

Je factuur moet inderdaad uitgeschreven zijn volgens de wettelijke normen, de betaling moet je zelf weten. Denk er wel aan dat je de btw gaat moeten voorschieten als je uitstel van betaling geeft.

Terug naar “Handelspraktijken”