Handelspand huren als Limited company

KennyDM1987
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Handelspand huren als Limited company

#1 , 25 aug 2018 10:11

Hallo allemaal, ik heb lang in London gewoond en ben nu terug in België. Mijn Limited company zou ik willen behouden. Kan ik hier in België een handelspand huren als Limited company of moet dat dan een Belgisch bedrijf zijn? Wat ik wil is een ruimte voor mijn kantoor met een klein winkel gedeelte eraan. Bedankt alvast.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 aug 2018 10:23

Als je hier in Belgie zaken doet dan zal je hier een bijhuis van de LTD moeten vestigen, wat snel en zonder veel kosten kan gebeuren, er zijn er in Belgie veel LTD's die door Belgen beheerd worden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

KennyDM1987
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 aug 2018 11:08

Bedankt voor je snelle reactie. Als ik er zo over lees dan lijkt het me toch handiger om een (S)BVBA op te richten en de LTD stop te zetten. Ik heb namelijk geen zin in problemen met de fiscus en vermits ze de laatste jaren LTD's vizeren is de kans groot dat ze dan langskomen.

Reclame

KennyDM1987
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 sep 2018 20:08

@denlowie Ik kom toch terug op mijn stelling, dus ik vraag me nu af wat een bijhuis inhoud, hoe kan ik dat oprichten en waar moet ik zijn? Als ik mijn LTD hier ook gebruik om zaken te doen moet ik dan ook een belgische boekhouder nemen en taksen betalen in belgie? Ergens anders las ik dat vrijstelling verkregen kan worden van belasting in Engeland indien men belasting betaalt in belgie. Is dat zo en wat zijn de voorwaarden?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 sep 2018 21:12

Als je hier zaken doet moet je hier belastingen betalen, en er zijn genoeg boekhouders die je boekhouding kunnen doen en je jaarrekening in de UK indienen als ook je accounts in de UK
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fortuin
Berichten: 1013

#6 , 05 sep 2018 15:19

Richt gewoon een BVBA op. Het zal je goedkoper uitkomen.

Terug naar “Handelspraktijken”