Algemene voorwaarden webshop b2b

nairashvili
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Algemene voorwaarden webshop b2b

#1 , 04 aug 2018 14:56

Klopt het dat als je een b2b webshop hebt dat er geen retourrecht voor bestaat?... vindt er alleszins geen wet over maar lijkt wel zo. Dat bedenktijd voor aankopen op afstand enkel voor consumenten geldt?...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 04 aug 2018 15:17

Consumentenrecht is niet van toepassing op bedrijven, enkel op consumenten.
De inputs van een bedrijf, nodig om de outputs te kunnen realiseren, zijn geen consumptie
maar intermediaire bestedingen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

nairashvili
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 aug 2018 09:33

Dus een bedrijf kan via een webwinkel zijn producten verkopen aan een retailer en absoluut geen bedenktijd / herroepingsrecht voorzien? Gezien het een verkoop op afstand is, gelden de 14 dagen in dit geval effectief niet?... Lijkt wat raar

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 06 aug 2018 10:02

De consumentenwetgeving dient om particulieren te "beschermen". Dat lijkt mij net logisch dat dit niet geldt voor ondernemingen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 aug 2018 10:28

Dit is net het zelfde als dat handelaars uitgesloten zijn van de garantie..

bv:als je iets koopt voor beroeps gebruik heb je geen garantie, tenzij in uitzonderlijke gevallen zoals een bestelwagen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38590

#6 , 06 aug 2018 12:14

Of fabrieksgarantie op toestellen.

Langs de andere kant kan men meestal wel zaken die defect zijn en of beschadigd terugsturen na ontvangst ...maar dat zijn overeenkomsten tussen leveranciers en klanten.

Terug naar “Handelspraktijken”