Risico faillisement éénmanszaak

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

Risico faillisement éénmanszaak

#1 , 02 jul 2018 15:33

Beste,

Zoals sommige weten zijn wij schulden aan het maken en zouden wij graag failliet gaan zodat er dan ook hopelijk een einde aan het handelshuur komt.

Maar wat zijn nu de risico’s bij een éenmanszaak voor faillissement aan te vragen? Wij lopen 1 maand achter met de huur van €1080 ik zou echt niet meer weten hoe wij de volgende maand en daarop de huur gaan betalen? Er staat wel 3 maand waarborg vast.

Als er een curator wordt aangesteld zou het dan mogelijk zijn dat de vrederechter zegt dat wij 12X de huur moeten betalen? Opzegvergoeding, achterstand en opzegtermijn mee gerekend, dan zou dat nog een groter probleem zijn wij kunnen dat niet betalen en om het nog erger te maken is mijn contract 2 maand afgelopen dus ben Nu momenteel werkloos. ( ik heb trouwens meegetekent op het huur contract )

Ik weet echt niet wat de beste oplossing is failliet gaan is denk ik de enige manier maar dan hebben wij schrik voor deurwaarders en inbeslagname etc...

Dankjullie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jul 2018 15:42

Dubbel en reeds geantwoord
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”