Factuur wordt niet betaald tussen handelaars.

Rene
Topic Starter
Berichten: 378
Locatie: Oost Vlaanderen

Factuur wordt niet betaald tussen handelaars.

#1 , 01 jul 2018 10:22

Ik werk als freelancer bij een vennootschap die mijn inhuurt. Ik doe technische herstellingen, onderhouden, demo's,... bij hun of bij hun klanten in hun naam.
Daarvoor schrijf ik gewoonlijk 1 à 2 facturen uit per maand, dit al 5 maand lang.
Tot op heden geen probleem maar de verstandhouding liep stroef en de laatste 2 facturen werden niet betaald.

Ikzelf ben zaakvoerder en factureer via mijn eigen firma naar de andere partij. We hebben geen contract.
De laatste 2 facturen die mijn firma uitschreef zijn vervallen en niet geprotesteerd door hun. Ze willen me gewoon onder druk zetten of me wat pesten.
De laatste factuur is al meer dan 1,5 maand vervallen, de andere 2 maand. Het gaat over +/- 5.000 euro.
Reeds via mail, brief en AS vervalbericht gestuurd. Al 2x mail ontvangen dat ze wel gaan betalen.
Ondertussen is mijn email adres bij hun afgesloten.

Wat kan ik nu best doen.
Deurwaarder, advocaat of zelf naar de rechtbank gaan. Of zijn er nog andere mogelijkheden.

In mijn betalingsvoorwaarden staat:
Contante betaling en de rechtbanken van XXX (mijn omgeving) bevoegd.
Bij niet betaling verwijlintrest van 12% en 10% als forfaitaire vergoeding.
Klachten schriftelijk binnen de 10 dagen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jul 2018 15:43

Door de grote van de bedragen zal je best naar een advocaat gaan om dit voor de handels rechtbank te brengen !!

Louter informatief wil ik je zeggen dat er enorm vel openstaande facturen zijn in Belgie en al allemaal vervalen !
Ik wens je toch het beste .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”