Pagina 1 van 1

mobile vikings geeft geen facturatie

Geplaatst: 25 jun 2018 15:35
door justice37
Sinds vorig jaar ben ik bij Mobile Vikings. Ik heb als ondernemer hiervoor uiteraard gekozen voor de voor in mijn geval voordelige prijzen.
Nu blijkt dat zij vorig jaar een fout gemaakt hebben en geen facturen kunnen verlenen aan mij.
Dit is wat de klantendienst mij laat weten:

"Tanja (Mobile Vikings)

21 jun. 15:35 CEST

Hi jan,

Bedankt voor je mail.

Jammer genoeg maken wij geen facturen meer aan voor prepaid simkaarten.

Eigenlijk mogen we volgens de wetgeving geen herladingen factureren, maar enkel het effectieve verbruik van een simkaart op maandbasis. Dat kan dus voor zorgen dat één herlading gefactureerd wordt over verschillende maanden. We hebben dit één jaar toegepast (2016) en we hebben hier heel veel negatieve feedback op gekregen. We hebben in 2017 terug het vorige systeem toegepast (factureren van herladingen), maar zijn hier dus wettelijk niet mee in orde. Daarmee is nu de knoop doorgehakt waardoor we geen facturatie meer voorzien voor herlaadkaarten.

Wij kunnen ook geen facturen meer aanmaken voor de voorbije maanden."



Dit is voor mij mij wel een streep door de rekening

De vraag is : kunnen zij dit zomaar doen zonder gevolgen ?

Re: mobile vikings geeft geen facturatie

Geplaatst: 25 jun 2018 15:47
door denlowie
Bij de concurrenten gaat dit ook niet, enkel bij een abonnement, en die kan je al hebben bij sommige vanaf 9€ per maand !

Re: mobile vikings geeft geen facturatie

Geplaatst: 25 jun 2018 18:51
door justice37
Merci voor het antwoord.

Dat het niet gaat, net zoals bij andere concurrenten, dat begrijp ik. Maar er is mij verteld dat het wel ging, en de facturen werden ook uitgeschreven tot op een bepaald moment, maar nadien zijn ze hier mee dus op moeten terugkomen. Mocht ik dat geweten hebben , zou ik mij eerder een abonnement hebben aangeschaft, nu is het gevolg dat ik voor al die maanden geen facturen heb. Hier moet ik me dus gewoon bij neerleggen ?

groeten

Re: mobile vikings geeft geen facturatie

Geplaatst: 25 jun 2018 18:53
door Bart Vissers
Wat is hun juridische grondslag?
Je koopt toch een dienst.
En je krijgt de overschot niet terug.

Re: mobile vikings geeft geen facturatie

Geplaatst: 25 jun 2018 22:12
door justice37
de enige uitleg die ik gekregen heb is die in die bovenstaande mail...

Re: mobile vikings geeft geen facturatie

Geplaatst: 25 jun 2018 22:29
door LeenW
Er is facturatieplicht tussen zelfstandigen, dus ik zou niet tevreden zijn met die uitleg.

Re: mobile vikings geeft geen facturatie

Geplaatst: 26 jun 2018 00:48
door Bart Vissers
Minstens achter juridische grondslag vragen (welke artikels of rechtspraak).

Re: mobile vikings geeft geen facturatie

Geplaatst: 26 jun 2018 08:31
door denlowie
Ik heb overal eens nagezien en dit werkt zo niet.
Men heeft twee soorten klanten

1/ de particulier.
2/ de zelfstandige en die kunnen enkel een abonement hebben!

Ik heb hier iets gekopieerd van het internet !

Factuur bij herlaadkaarten?


Beste,

Ik heb sinds kort een herlaadkaart. Krijg ik na het herladen automatisch een factuur? Zo ja, wanneer? Zo nee, hoe kan ik er toch 1 bekomen?

Groet
Tom

REACTIES


Hey Tom,

Helaas moet ik je teleurstellen .

Met prepaid betaal je je verbruik vooruit via een herlaadkaart die je in de shop aankoopt of via de-app, via de klantenzone Je betaalt meteen en krijgt een aankoopbewijs/ kassaticket afhankelijk van je betaalmethode. Het is dan ook niet mogelijk om nadien een factuur te bekomen.

Je verbruik controleren? Dat kan :$ ! Net zoals op een factuur kan je via de Klantenzone de details van je verbuik nagaan.

Wil je toch echt graag een factuur? Al vanaf 9 euro per maand heb je een abonnement waarbij je elke maand een factuur ontvangt .

Ben je particulier? Dan kan je hier onze actuele tarieven bekijken en activeren.
Heb je een zaak? Dan vind je hier meer informatie.

Groetjes,

‎reactie
En waar vind ik dat aankoopbewijs (ik heb belwaarde aangekocht via de klantenzone met bancontact...)?

‎Wanneer je online een aankoop doet via bancontact, kan je je aankoopbewijs terugvinden tussen je rekeninguittreksels .

Groetjes,

Re: mobile vikings geeft geen facturatie

Geplaatst: 26 jun 2018 09:29
door justice37
Ik heb overal eens nagezien en dit werkt zo niet.
Men heeft twee soorten klanten

1/ de particulier.
2/ de zelfstandige en die kunnen enkel een abonement hebben!

Ik heb hier iets gekopieerd van het internet !

Factuur bij herlaadkaarten?


Beste,

Ik heb sinds kort een herlaadkaart. Krijg ik na het herladen automatisch een factuur? Zo ja, wanneer? Zo nee, hoe kan ik er toch 1 bekomen?

Groet
Tom

REACTIES


Hey Tom,

Helaas moet ik je teleurstellen .

Met prepaid betaal je je verbruik vooruit via een herlaadkaart die je in de shop aankoopt of via de-app, via de klantenzone Je betaalt meteen en krijgt een aankoopbewijs/ kassaticket afhankelijk van je betaalmethode. Het is dan ook niet mogelijk om nadien een factuur te bekomen.

Je verbruik controleren? Dat kan :$ ! Net zoals op een factuur kan je via de Klantenzone de details van je verbuik nagaan.

Wil je toch echt graag een factuur? Al vanaf 9 euro per maand heb je een abonnement waarbij je elke maand een factuur ontvangt .

Ben je particulier? Dan kan je hier onze actuele tarieven bekijken en activeren.
Heb je een zaak? Dan vind je hier meer informatie.

Groetjes,

‎reactie
En waar vind ik dat aankoopbewijs (ik heb belwaarde aangekocht via de klantenzone met bancontact...)?

‎Wanneer je online een aankoop doet via bancontact, kan je je aankoopbewijs terugvinden tussen je rekeninguittreksels .

Groetjes,



Het probleem dat zich hier stelt is dat MV dacht wel te kunnen factureren aan klanten met een PP kaart, en dit werd ook zo gecommuniceerd naar (potentiele) klanten. Achteraf zijn ze hier op moeten terugkomen, maar dat vind ik uiteindelijk maar misleidend, anders had ik in het begin wel een abonnement genomen...