openstaande factuur

Ela2018
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

openstaande factuur

#1 , 14 jun 2018 16:15

Hallo, als deskundige werk ik samen met advocaten/advocatenkantooren. Nu wil een van die advocaten mijn factuur niet betalen omdat zijn cliënt hem niet betaald heeft. Maar nu zei hij dat hij normaal gezien de facturen aan zijn cliënten doorgeeft met het verzoek dat ze deze zelf aan mij betalen. m.a.w. het is zijn cliënt die mijn factuur moet betalen. Echter voor deze opdracht ben ik rechtstreeks door een advocaat van het kantoor gecontacteerd geweest om hen bij te staan en niet de cliënt, de factuur is ook op naam van het advocatenkantoor opgesteld, ook hun BTW nr is erin vermeld. Ze hebben ook mijn factuur nooit betwist. Dus wat kan ik nu best doen. Er ligt al een brief t.a.v. de stafhouder op mijn bureau klaar, indien dit ook niet helpt zal ik graag verder willen (naar de rechter stappen) al was het maar uit principe. Weet iemand hoe ik een procedure kan opstarten en waar - vredegerecht of arbeidsrechtbank. Bij voorbaat dank.
Laatst gewijzigd door Ela2018 op 14 jun 2018 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jun 2018 16:29

Bedrag van de factuur?

Ela2018
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jun 2018 16:33

klein bedrag, 170 euro, btw incl.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jun 2018 17:19

Brief aan de griffie van het vredegerecht schrijven om te laten oproepen in verzoening. Kost niets, maar als tegenpartij niet komt opdagen of er geen akkoord is, kan de vrederechter niets doen.

Ela2018
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 jun 2018 18:06

oke, dankuwel

Ela2018
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 jun 2018 18:16

en nog een vraag: mag de advocaat mijn factuur aan zijn cliënt geven om deze te betalen, met al mijn gegevens erop, zonder mij in kennis te stellen. In dat geval kon ik ook rechtstreeks zijn cliënt factureren. Nu is het alsof de advocaat weel gebruik maakt om bv. de BTW te recupereren en kosten te maken die hij in feite niet maakt.Anderzijds zou ik op deze manier niet hebben, willen werken, en niet aan iedereen mijn adres of zo wil laten weten.

Terug naar “Handelspraktijken”