DRINGEND UITWINNINGSVERGOEDING handelsvertegenwoordigers

fabb
Topic Starter
Berichten: 15

DRINGEND UITWINNINGSVERGOEDING handelsvertegenwoordigers

#1 , 06 jun 2018 12:45

DRINGEND
Beste,

Ik ben onterecht ontslagen geweest en de zaak is voorgekomen, de rechter heeft een schadevergoeding uitgesproken, alleen de 3 maanden uitwinningsvergoeding als handelsvertegenwoordiger is niet toegestaan door rechter omdat de tegenpartij de restaurants die ik aanbracht als partners ziet en geen klanten, de klant bestelt van de website zeggen ze. Tegenpartij wil onderhandelen of in beroep gaan. Ik wil mijn uitwinningsvergoeding naast de andere uitspraken .

Ik moet nu kunnen bewijzen dat ik klanten heb aangebracht wat ook zo is (restaurants en bedrijven ) .
Bij restaurants:
ik tekende een contract met hun om hun maaltijden met onze chauffeurs te leveren naar onze klanten die bestelde via de website.
einde maand storten wij het bedrag op de rekening van de restaurateur minus de afgesproken percentage( tussen de 35 en 45%). Bij elk contract kreeg ik een eenmalige commissie. Ik heb er 84 aangebracht op de tijd dat ik daar werkte. Telkens bij een nieuwe aangebrachte restaurant steeg de verkoopcijfer.

Bij bedrijven;

Ik bezocht ook bedrijven op waar ik een contract mee afsloot als afnemer op onze website, de bedrijven krijgen hun factuur op einde van de maand om te betalen. Ik heb er 16 aangebracht, daar kreeg ik een eenmalige commissie en 1 jaar lang een percentage op de totaliteit van de maandelijkse factuur

Ook ter info dat ik helemaal alleen werkte in dit bedrijf in Brussel ( buiten de chauffeurs dan die freelance waren)( frans bedrijf) tot ik een stagiare heb aangenomen om mij administratief te helpen.


Nu is mijn vraag hoe kan ik bewijzen dat ik handelsvertegenwoordiger was?
vraag 2 als zij of ik in beroep gaan wordt het dossier terug blanco, kunnen er bewijzen toegevoegd worden aan het dossier of niet. Wat zijn de pro en contra van in beroep gaan? Totaal geen ervaring mee.
Ik dank jullie alvast voor jullie info ;-)

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding