onterecht geseind voertuig

bennyvdz
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

onterecht geseind voertuig

#1 , 23 mei 2018 20:14

beste

heb een vraag over een voertuig
heb 9 maand geleden een voertuig gekocht dat motorschade had van een bedrijf
heb deze hersteld met intentie deze zelf te gebruiken
in tussen tijd ander voertuig gekocht en bleek na nader inzicht beter te passen bij mij
voertuig dat hersteld is terug verkocht zonder in te schrijven 4 maanden geleden
voertuig verkocht aan handelaar, deze heeft deze doorverkocht nu blijkt deze ondertussen geseind te zijn door curator van het bedrijf waar het voertuig in eerste instantie gekocht heb
nu wilt handelaar dat ik voertuig terug neem, op zich geen probleem
maar hoe kan ik voertuig laten ontseinen, dat volgens mij onterecht geseind is door curator gezien ik een aankoopsfactuur heb dat natuurlijk aan de lage kant was gezien de schade aan het voertuig
als ik het voertuig terug haal, kan de curator het voertuig komen terug halen ? kan ik iets doen omdit te vermijden. rechtzaak? klacht indien?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 mei 2018 20:28

Voertuig werd mogelijks verkocht van onder de neus van de curator. Dat hebben die niet zo graag en daar om werd het waarschijnlijk geseind.

bennyvdz
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mei 2018 21:35

voertuig 8 maand voor faillissement verkocht

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 mei 2018 21:47

voertuig 8 maand voor faillissement verkocht

Maar misschien nooit in de boekhouding verwerkt geweest, en dit gebeurt nog, dat zaakvoerders nog zoveel mogelijk zelf uit de zaak willen halen, en verpatsen wat ze ook maar kunnen !

En een faillissement dit komt nooit op één dag, daar gaat soms maanden tot zelfs meer dan een jaar aan vooraf met moeilijkheden, eer ze gedagvaard worden in faillissement of zelf de boeken neerleggen !

En de curator zal deze wagen zien staan hebben op de balans, en hij was verdwenen !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bennyvdz
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mei 2018 21:56

kan inderdaad dat deze misschien niet verwerkt is in de boekhouding.
Voertuig heeft mij 12000 euro gekost. welke rechten heb ik nog?
gezien de handelaar mij gerechtelijk gaat vervolgen voor het verkopen van een geseind voertuig en zijn geld terug vraagt.
dan moet ik nog eens het voertuig afgeven aan curator.
er moet toch een manier zijn dat ik eigenaar blijf van het voertuig gezien ik een aankoopfactuur heb.

LeenW
Berichten: 12826

#6 , 23 mei 2018 22:30

Welke band hebt u met het bedrijf of diens zaakvoerder? U begrijpt dat curatoren oppassen met goederen die vlak voor het faillissement verkocht worden voor een te lage prijs.

bennyvdz
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 mei 2018 22:48

ik heb geen enkele band met het bedrijf. bedrijf is wel maar 5km van waar ik woon
ex-zaakvoerder ken ik wel van ziens
heb dit voertuig ter goeder trouw gekocht. zaakvoerder beweert de factuur in de boekhouding te hebben verwerkt.
maar ben daar niet 100 percent zeker van
gezien het voertuig motor schade had was dit wel de juist verkoopprijs.
maar wat kan ik doen om voorlopig de inbeslagname te blokkeren??
Laatst gewijzigd door bennyvdz op 23 mei 2018 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Didymus
Berichten: 2061

#8 , 23 mei 2018 22:53

Als de prijs die u ervoor heeft betaald marktconform was, dan zou ik me niet al te veel zorgen maken. Heeft u al contact gehad met de curator? Is waarschijnlijk de snelste weg naar ontseining.
"sowieso" schrijf je zo.

bennyvdz
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 23 mei 2018 22:57

ja curator weet nog niet waar het voertuig staat gezien het enkel bij DIV is aangemeld en nergens anders. geen politie,enz
wil hem dan ook niet wakker schudden.wil eerst duidelijk geïnformeerd zijn.

Franciscus
Berichten: 38592

#10 , 23 mei 2018 23:31

??? Seining van een voertuig (signalering dus) gebeurd door een politiedienst.
DIV seint geen voertuigen.
Misschien bij uw politiezone met het chassisnummer of vroegere gegevens nummerplaat eens navragen of het effectief geseind staat.
Als u ter goeder trouw bent normale prijs - soort van contract of factuur van verkoop in uw bezit zie ik weinig problemen.

LeenW
Berichten: 12826

#11 , 23 mei 2018 23:53

ik heb geen enkele band met het bedrijf. bedrijf is wel maar 5km van waar ik woon
ex-zaakvoerder ken ik wel van ziens
heb dit voertuig ter goeder trouw gekocht. zaakvoerder beweert de factuur in de boekhouding te hebben verwerkt.
maar ben daar niet 100 percent zeker van
gezien het voertuig motor schade had was dit wel de juist verkoopprijs.
maar wat kan ik doen om voorlopig de inbeslagname te blokkeren??
Maar kunt u bewijzen dat er schade was en er dus terecht onder de normale waarde werd verkocht?

Terug naar “Handelspraktijken”