maximale duur tss klacht en ondervraging tp

jufo
Topic Starter
Berichten: 208

maximale duur tss klacht en ondervraging tp

#1 , 08 mei 2018 08:50

Klacht (met verklaring benadeelde partij) m.b.t. oneerlijke handelspraktijken, opgesteld door lokale politie.
Na 15 maanden vraag ik aan dezelfde opsteller van het pv of de tegenpartij reeds werd verhoord.

zijn antwoord :
mijn klacht werd aan het parket overgemaakt
opsteller zal tegenpartij verhoren na seintje van het parket; hetgeen tot op heden nog niet is gebeurt. :?

mijn vraag :
a. is het niet standaard dat eerst tegenpartij wordt verhoord, en dan alles a/h parket wordt overgemaakt ?
b. de tijd tussen mijn klacht en het verhoor ... bestaat hier een "tijdslimiet" ?
c. is mijn klacht 'vergeten' en dringt zich een nieuwe klacht op ?

.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mei 2018 10:05

Waarom heb je klacht ingediend bij de politie voor oneerlijke handelspraktijken??

Normaal doe je dit bij de Economische Inspectie, dit zou al lang afgehandeld zijn geweest.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jufo
Topic Starter
Berichten: 208

#3 , 08 mei 2018 17:40

Waarom heb je klacht ingediend bij de politie voor oneerlijke handelspraktijken??

Normaal doe je dit bij de Economische Inspectie, dit zou al lang afgehandeld zijn geweest.
3 redenen :

a. economische inspectie zélf te kennen geeft dat zij NIET bevoegd zijn voor deze inbreuken :?

b. Er is een (parket ?)-code voorzien bij de politie m.b.t. dit soort klachten, politie is dus wél of ook bevoegd.

c. Omdat de oneerlijke handelspraktijken feitelijk strafbare inbreuken zijn die NIET door economische inspectie kunnen/mogen worden opgespoord/vastgesteld, enkel door politie (strafbare feiten)


...dus nogmaals, hoe lang mag/kan de tijdslimiet zijn tussen de verhoren ?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 08 mei 2018 17:44

Verantwoordelijke is het parket.. dus best met het PV nr daar eens naar bellen en een briefje schrijven.
Wat is de parketcode?

jufo
Topic Starter
Berichten: 208

#5 , 08 mei 2018 18:39

Verantwoordelijke is het parket.. dus best met het PV nr daar eens naar bellen en een briefje schrijven.
Wat is de parketcode?
"20"

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 08 mei 2018 20:01

Verduistering (nalatenschappen, goederen van gemeenschap enz.)
Als het dat is ...bij mijn weten zal aangestuurd worden op een burgerlijke procedure. Om de een of andere reden doen parketten daar blijkbaar niet veel mee.

Terug naar “Handelspraktijken”